20 frågor om tv-serier

1. Nämn en tv-serie där du sett alla avsnitt minst två gånger? Veronica mars.

 

2. Nämn en serie som du aldrig skulle kunna missa ett avsnitt av? Outlander, man vill ju ha så mycket Jamie i sitt liv som möjligt.

 

3. Nämn en skådespelare som skulle kunna få dig att vilja titta på en tv-serie? Tom Hanks.

 

4. Nämn en skådespelare som skulle kunna få dig att INTE vilja titta på en tv-serie? Tom Cruise, klarar inte av honom.

 

5. Nämn en tv-serie som du kan citera från? Är oerhört dålig på att komma ihåg citat så ingen.

 

6. Nämn en tv-serie som du gillar men som ingen annan tycker om? Får väl hoppas att någon mer än jag tycker om Blindspot annars lär den inte få så många mer säsonger, haha.

 

7. Nämn en tv-serie som du brukar nynna introsången till? Sons of anarchy.

 
8. Nämn en tv-serie som du tycker att alla ska titta på? Peaky Blinders.

 

9. Nämn en tv-serie som du äger på dvd? Vänner.

 

10. Nämn en skådespelare som startade sin karriär i ett annat forum och senare överraskade dig med sitt skådespeleri i en tv-serie? Ruby Rose

 

11. Nämn en tv-serie som du gärna vill börja titta på i framtiden? Downton Abbey

 

12. Nämn en tv-serie som du fick sluta titta på för att det var så dåligt? House of Card, förstår inte vad det är som folk tycker är så bra med den serien tyvärr.

 

13. Nämn en tv-serie som har fått dig att gråta flertalet gånger? Sons of Anarcy.

 

14. Nämn den senaste tv-serien som du tittade på? Teen wolf.

 

15. Nämn din favoritgenre när det gäller tv? Enligt trakt.tv så är det drama.

 

16. Nämn den första tv-serien som du blev besatt av? 7th heaven.

 

17. Nämn en tv-serie som du önskar att du aldrig tittat på? Under the dome.

 

18. Nämn den konstigaste tv-serien som du tyckt om? Vad defineras som konstig? Kan dock inte komma på någon som jag anser är konstig. 
 

19. Nämn den roligaste tv-serien som du tittat på? Vänner.

 

20. Nämn den tv-serie som kan skrämma dig mest? Har för mig att The Following skrämde mig rätt mycket. 

 
(Listan "hittade" jag hos http://www.seriedrottningen.se)
 
Kategori: Listor, Tv-serier; Taggar: 7th heaven, Downton Abbey, Outlander, Peaky Blinders, Ruby rose, Teen Wolf, Vänner, blindspot, house of cards, sons of anarchy, the following, tom cruise, tom hanks, underthedome, veronica mars;
Saras Serieblogg:

Åh, får jag låna den här listan om jag länkar till dig? :D Roligt att du hade så många olika svar!

Svar: Klart du får låna den! Dock så hittade jag denna lista när jag kollade runt på seriedrottningens blogg, så det är inte jag som har "gjort" den.
Katrine

Emelie Karlsson:

Jag lånar denna också om det är okej! Såg ditt svar över och länkar både till dig och seriedrottningen då!

Svar: Gör så. :)
Katrine

Kommentera inlägget här: