Teen wolf säsong 5

Glöm allt jag sagt om att de andra säsongerna var konstiga eller röriga för det var ingenting jämfört med denna säsong, men detta är ingenting negativt utan det är mer att man sitter där och funderar på "vad var det som jag precis såg?". För denna säsong var mycket bättre än säsong 4, och jag tyckte man delade upp de två delarna i säsongen bättre då det kändes som att dem var mer sammansvetsade.

 

 Det var lagom med "berättelser" och man höll sig till Dread doctorerna och deras experiment där bland annat Theo var en av tonåringarna(som jag inte ens orkar kommentera någonting om, mer än att jag blir så trött på att dem aldrig kan lyssna på Stiles). Dock så intresserade historien med Malias mamma mig inte alls, tyckte enbart den tog dyrbar tid från det som var bättre i serien. 

Sedan måste jag ju kommentera Stiles och Lydia, då jag är ett stort fan av Stiles (fast vem är inte det?) och även om jag aldrig har varit ”hysterisk” över detta ship (som så många är) så tycker jag ändå att han förtjänar att vara lycklig, och tycker att dessa två kompletterar varandra väldigt bra.


 
Finns så mycket annat att kommentera t.ex. Liam och Liam tillsammans med Hayden, Mason, bromancen mellan Scott och Stiles, och "far/son" relationen mellan Scott och Liam, kan summera det kort och säga att jag gillar alla dessa relationer och karaktärer. 



När jag gör en summering av alla säsonger av Teen wolf så tycker jag att det har varit en bra serie, den har haft några svackor t.ex. säsong 4 men överlag har den varit bra och jag ångrar inte att jag tittade på denna serie då den var mer seriös än vad jag trodde att den skulle vara. 
Amanda Jona [SPONTAN]:

Måste kolla på Teen Wolf känner jag :)

Svar: Ja det tycker jag, då det är en bra serie. :)
Katrine

FrökenTV, bloggen om tv och film:

Inte sett den säsongen än men den kommer till Netflix i september så ska kolla då :)

Svar: Jaha okej, då kanske jag skulle ha väntat också.. Såg att säsong 6 börjar i November och det är ju ett tag dit.
Katrine

Kommentera inlägget här: