Tips: The Fundamentals of Caring

 
”A writer retires after a personal tragedy and becomes a disabled teen's caregiver. When the two embark on an impromptu road trip, their ability to cope is tested as they start to understand the importance of hope and friendship.” 

Jag tittade på den här filmen för någon vecka sedan efter att den hade kommit upp på Netflix. Jag hade väl inte några direkta förväntningar mer än att jag trodde att det skulle vara en bra men ”seriös” film. Men oj vad jag hade fel, visst filmen tog upp ett väldigt seriöst och viktigt ämne men man gjorde det med en stor dos humor. Detta plus att varje skådespelare som var med passade för sin roll, gjorde filmen till den bästa jag har sett under 2016 och en av de bästa filmerna som jag har sett i mitt liv. 

Hittade även några intressanta och roliga fakta om filmen på IMDB:

”It was filmed in 26 days.”

”Writer/Director Rob Burnett said "Once you get Paul Rudd you've got a movie." 

”When Ben is talking to Dot's father, he mentions that Trevor's illness affects 1 in every 3,500 males. This is a direct correlation to when Trevor asks people to pick a number between 1 and 3,500, he is essentially quoting the statistics of his illness.”

Emelie Karlsson:

Så bra!

Kommentera inlägget här: