Frågor om Tv-serier

Vilken tv-serie var den första du verkligen förälskade dig i?  Skulle tro att det är Från A till Ö.


Vilken tv-serie maraton-kollade du på senast?
Vikings.


Vilken tv-serie gav du senast upp att titta på?
Tror det var Jane the Virgin, tyckte att jag behövde korta ner mitt serieschema och då tog jag bort den här serien.

 

Av vilken tv-serie kan du alltid se repriser om och om igen utan att tröttna? Gilmore Girls och Veronica Mars.
 

Vilken är din favorit när det kommer till tecknade/animerade serier? Ser inte på tecknade/animerade serier alls, men skulle gissa på att det är någon av de tecknade serierna som man såg på som liten.

 

Vilken serie räknar du som ditt allra största "guilty plessure"? Girl meets world, gissar på att det är en serie som inriktar sig till tonåringar men jag tycker om den väldigt mycket (kan ju vara för att jag har sett boy meets world, och älskar därför när karaktärer som var med i den serien gästspelar i den här)  

 

 Vilken är din alla tiders favorit tv-serie karaktär? Jamie Fraser, hur kan man inte älska denna man?

Största tv-beroende just nu? Vikings, har precis maraton kollat alla säsonger och nu känner jag när kommer nya avsnitt?!

 

Vilken är din favorit inledningslåt eller vinjett? Gilmore Girls är ett intro jag aldrig tröttnar på.

 

Vilken komediserie rankar du som den absolut bästa? Vänner (måste även säga att Chandler Bing är en annan favorit karaktär hos mig)

 

Vilken dramaserie rankar du som den absolut bästa? Outlander eller Game of Thrones.

 

Vilka serier/vilken serie skäms du över att du fortfarande inte har sett? Vet inte om jag skulle säga att jag skäms över det, men känner nog att jag borde ha sett Downton Abbey. 

 

Största ship bland tv-serier? Logan och Veronica (Veronica mars)

 

Vilken film, bok, saga etc. vill du mest av allt att det ska bli en tv-serie av?  Hade varit intressant om man hade gjort en tv serie om Harry Potter böckerna, även om man har lyckats bra med filmerna, så känns det som att man hade kunnat få med mer av detaljerna i böckerna om man gjort en tv serie istället för filmer.

 

Vilken tv-serie får dig alltid att brista ut i gråt? Parenthood.

I vilken tv-serie värld skulle du helst vilja leva? Stars Hollow (Gilmore Girls)

 

Vilken tv-serie klarar du bara inte av eller vilken är den sämsta tv-serie du har sett? The secret life of the american teenager. Har faktiskt sett alla säsonger av den här fruktansvärt dåliga serien, men den var så otroligt dålig så jag hoppade över ett flertal avsnitt bara för att få se hur serien slutade.

 

Vilken nedläggning sörjer du mest över? Hart of Dixie. Tycker att det hade varit roligt att se hur Zoe och Wade hanterar att vara föräldrar och att dem för en gångs skull hade haft ett stabilt förhållande.