Disney i live-action format

Jag skrev ett inlägg igår om Skönheten & Odjuret, och skrev då att jag tycker man borde låta Disney filmerna vara ifred. Men efter att ha läst den här artikel som handlar om vilka Disney filmer som ska bli live-action filmer framöver, verkar det som att inte alla tycker likadant som mig. 

 
Detta är de Disney filmer som har kommit ut som Live-action filmer, jag har sett Alice i underlandet och Askungen och kan säga att Alice i Underlandet var en bra film men att Askungen defenitivt inte var en bra film. 

Utöver dessa fyra så ska det komma 13 filmer till om man ska tro på artikeln och IMDb.  
 

Dessa är de filmer jag hade hört skulle bli live-action filmer innan jag läste artikeln, Skönheten och Odjuret kommer ut till våren och Mulan letar man efter skådespelare till och den filmen har redan ett datum 2 november 2018.



 Dessa Disney filmer har man redan gjort till live-action filmer. Filmen om 101 dalmatiner kom ut 1996 och är helt och hållet baserad på Disney versionen, och det har även gjorts en hel del filmer om Peter Pan, visa är väldigt likt Disney versionen medans i andra får man se hur Peter Pan kom till Landet ingenstans, men jag vet dock ingen film eller serie som är en "kopia" av Svärdet i stenen men det finns många filmer och även serier som är baserad på historien om Kung Arthur, t.ex. tv-serien Merlin och filmen King Arthur. 
 
I dom nyare live-action filmerna så kommer Svärdet i Stenen och Peter Pan se ut så som dem gör i Disney versionerna, medans man gör en film som fokuserar på Cruella De Vil. Plus att man ska göra en film där Tingeling är huvudkaraktären. 

 
 
Ingen av dessa fem filmer kommer vara exakt lik Disney versionen som varje live-action film är baserad på. 
Filmen om Nalle Puh kommer utspela sig när Christopher Robin är äldre och kommer och "hälsar på" i Sjumilaskogen, filmen om Snövit kommer inte ha sitt fokus på henne utan den kommer handla om hennes syster Rose Red och hur hon med hjälp från dvärgarna ska försöka väcka Snövit efter hon har ätit det röda äpplet(gjorde inte prinsen det?), live-action filmen Pinocchio kommer vara löst baserad på Disney filmen med samma namn, Dumbo som ingen mindre än Tim Burton ska regissör, kommer ha samma handling + lite nya saker t.ex. en introducering av en människofamilj, och slutligen så kommer det komma en film med titeln "Prince Charming" det är dock oklart om det är Askungens eller Snövits Prince Charming det kommer handla om.

Sådär nu har jag skrivit om de Disney filmer som man än så länge har tänkt ska bli live-action filmer, och om man ska fortsätta i den här stilen lär alla Disney filmer bli live-action filmer innan 2030.

 

Vilken Disney film skulle ni helst vilja se som live-action film?

Susanna:

Vilka bra filmtips :)

Svar: Nu är det ju inte säkert att det kommer bli live-action film av alla dessa filmer, men verkar ändå som att det är rätt stor chans på att de flesta blir av.
Katrine

AnixNilsson:

Jag hade mest sett framemot Mulan! Min och döttrarnas favoritfilm, men det hade varit så häftigt om det gjort live-action film av Pocahontas eller Herkules!

Roligt läsning! :)

Svar: Mulan är verkligen en bra film. När jag var liten var jag på Disney on ice och då såg jag se hela Pocahontas filmen i något slags live-action format, även om jag skulle gissa på att en film skulle bli bättre, haha. + att jag hade för mig att jag läste att Herkules skulle bli live-action film men hade tydligen fel.
Och tack alltid roligt när folk uppskattar ens inlägg. :)
Katrine

Emelie Karlsson:

Är jätte taggad på Mulan och Svärdet i stenen!

Svar: Saknade Merlin så mycket när jag såg att svärdet i stenen att jag funderade att se på Disney versionen, haha.
Katrine

Josefine Svärd:

vilken superhärlig blogg du har!

Svar: Alltid roligt att höra att folk uppskattar det man skriver. :)
Katrine

Film&serier bloggen:

hmm, vilken svår fråga! Men jag måste nog säga Mulan :)

Svar: Tydligen många som tycker om Mulan. :)
Katrine

Felicia :

Lejonkungen - bara nej! Känns som den kommer bli så dålig. Resten tror jag kan bli rätt bra :)

Svar: Tur att så många är positiva till detta. :) Jag har samma känsla som dig inför Lejonkungen och alla andra filmer, haha.
Katrine

Miss Tosse Queen :

Lilla sjöjungfrun samt skönheten och odjuret som är påväg 😃 Aladdin med 😃

Svar: Hade missat att lilla sjöjungfrun också ska bli live action film.
Katrine

Kommentera inlägget här: