Vecka 39 (måndag-onsdag)

 
Quantico (Kudove)
Quantico är tillbaka, och vilken röra det första avsnittet var. Det var inte det att de var ett dåligt avsnitt, utan tror mer att det behöver gå några avsnitt så man får lite mer koll på hur saker och ting kommer se ut i den här säsongen. Förra säsongens upplägg var bra och de kör på med samma upplägg, men fattade inte helt och hållet storyn med ”the bad guys”, och kan inte påstå att jag tyckte att ”the farm” var speciellt intressant. Men det jag förstår är att Alex & Ryan kommer sluta upp tillsammans, så var snälla och sluta med ert ”on/off” förhållande.


The Voice (The blind audtions)
Om det är något program som får mig att gråta så är det The voice, gråter av alla möjliga orsaker. I alla fall tycker om att dem bara har med de personerna som kan sjunga istället för att ha samma koncept som Idol, men det jag framförallt tycker om är kemin mellan ”domarna”, speciellt Blake och Adam hur underbara är inte dessa två?Tycker även att Miley och Alicia har kommit bra in i ”teamet”. 


This is us (The big three) 
Den här serien levererade den här veckan också. Tycker om alla karaktärer (eller är inte jätte förtjust i Randalls pappa, det är något skumt på gång där), men annars tycker jag relationerna är bra, även om Randall och Kevins relation inte verkar vara den bästa. Tycker även att dem gjorde det bra med dåtid och nutids koncept, då båda var lika intressanta. Och så i slutet av avsnittet kom ytterligare en tvist, var rätt förbered på att Jack hade dött (då jag tyckte att dem hintade om det i förra avsnittet) men så fick jag upp hoppet en liten stund men det försvann lika fort, och kom igen gifta sig med Jacks bästa kompis eller gifta sig med sin bästa kompis fru? Kändes bara konstigt. 

Kategori: Sammanfattningar, Tv-serier; Taggar: Blake, Miley Cyrus, Quantico, The Voice, This is us, bigthree, blind audtions, kudove, serier, v39;
Emelie Karlsson:

Jag trodde det var en bra idé att börja följa i princip alla nya serier, har fått ångra det nu dock!! Typ 5 avsnitt från olika serier per dag haha, kommer aldrig hinna med detta! Redan har jag missat att ett nytt This Is Us har kommit ut!

Svar: Haha ojdå det var många avsnitt, får hoppas du inte gillar alla nya serier.
Katrine

Kommentera inlägget här: