IMDb top 20

Var inne och "kikade" på IMDbs topplista igår och fick då den briljanta idén att jag skulle dela upp topplistan i mindre kategorier och se vilka serier jag har sett/ser på, vilka jag vill se och vilka jag definitivt aldrig kommer börja se på.

Skäms över att jag bara har sett/ser på fem serier på topplistan, är alldeles för lite plus att jag bara har sett en säsong av Breaking Bad och har inte ens sett en hel säsong av The Wire så får nog ta tag och se klart på dessa två serier. Men kan rekommendera serierna Firefly, Game of Thrones och Sherlock då dessa serier helt klart är värda att vara med på topplistan. 
 
 
Såg några serier på listan som jag har funderat på om jag ska se på men aldrig påbörjat men nu blev jag sugen på att ha en av dessa serier som mitt nästa maratonprojekt (Fargo, Westworld och True Detective är inte bland de 20 bästa serierna men har samma betyg (9,0) som The Twilight Zone som ligger på plats 20). Har lite svårt att välja vilken serie jag ska börja med, så vilken serie anser ni är bäst av dessa?
 

Jag kunde konstatera rätt fort att ungefär hälften av serierna som är i top 20 är Dokumentärer om lite allt möjligt, jag är inte något större fan av dokumentärer men några verkade värda att se så kanske ser någon av dessa "tv-serier".


 Här är de serierna som jag aldrig skulle få för mig att se på, den första har jag hört en del om och den verkar ju rätt "sjuk" + att jag har svårt för tecknade serier för vuxna t.ex. Family Guy eller The Simpsons, den andra verkar helt enkelt inte vara en serie för mig och den sista är från 1959 så nej tack. 
Kategori: Tv-serier Taggar: Breaking bad, Game of thrones, Imdb, True detective, avatar, band of brothers, dokumentärer, fargo, firefly, rick and morty, sherlock, the sopranos, the twilight zone, the wire, toplista, westworld;
Emelie Karlsson:

Tyckte att Westworld blev lite tråkigt efter ett tag. Kollade nästan enbart för skådespelarna till slut, så jag lade serien på hyllan helt och hållet! Otroligt bra gjord dock

Svar: Det var ju synd, men det känns som en serie som man borde se och den har ju bara en säsong.
Katrine Larsson

Felicia:

Första säsongen av True Detective är jättebra, unik & smart :). Andra säsongen är ok men inte i samma klass men de hör inte ihop så gör inget om man bara ser första. Jag har tidigare också haft svårt för tecknande serier just för att jag inte gillar simpsons och family guy men det är stor skillnad på tecknade serier och tecknade serier. Den brittiska serien black mirror (finns på netflix) sägs vara en modern variation av the twilight zone men är special-inriktad på framtids-teknologi, den är bra men lite läskig.

Johanna:

Westworld är definitivt något du borde se!! den är så sjukt bra och välgjord, twistar runt alla hörn älskar de :D

Kommentera inlägget här: