Recension filmer

Hade tänkt recensera några filmer som jag har sett i april, först ut är filmen Love, Rosie. Har funderat på att se den här filmen ett tag och när jag bläddrade runt bland tv-kanalerna för ett tag sedan så såg jag att den här filmen precis skulle börja och tänkte att jag lika gärna kunde se den, och jag gillade den, den var mysig och "lätt" att se på och jag gillade verkligen relationen mellan de två huvudkaraktärerna även om jag kunde bli lite irriterad på att dem alltid förstörde deras chanser att bli ett par om och om igen, men helt klart en film som jag skulle rekommendera andra att se på.

Längd: 1h & 42 min
SkådespelareLily CollinsSam ClaflinChristian Cooke m.fl.
Betyg: 3,5/5

När jag bestämde mig för att se den här filmen så var mina tankar att det skulle vara ytterligare en halvdålig tonårsfilm, men jag tyckte faktiskt att den här filmen var bra och även om det saknades en del grejer som kunde ha gjort filmen bättre och ibland var kanske saker lite väl extrema så blev den aldrig "töntig" och jag tyckte om karaktärerna och själva storyn var även den bra (som sagt lite extrem ibland), så jag blev positivt överraskad. Jag tyckte dock slutet var lite för öppet så fick använda Google för att se om det skulle komma ytterligare en film, och då såg jag att filmen är baserad på den första boken i en trilogi, hittade ingenting om det kommer ytterligare filmer så bestämde mig för att köpa den första boken och läsa den och se om den har det som jag tyckte saknades i filmen.

Längd: 1h & 52 min
SkådespelareChloë Grace Moretz, Nick Robinson, Alex Roe m.fl.
Betyg: 3/5

Den här filmen var inte alls bra, den hade potential till att bli bra men det blev för rörigt och när man hade fokus på typ 10 olika karaktärer så blev det för lite tid för varje individ och jag fick inte ut det jag ville ha från varje karaktär, filmen Fame hade helt klart varit bättre som en tv-serie på fyra säsonger där man fick följa karaktärernas tid i High Scholl och få gå djupare in i deras liv. Istället för att bara få små glimtar av deras fyra år i High Scholl i en film som inte ens var 2 timmar, för när slutet var nära så kände jag att det var så mycket mer som jag hade velat se från dessa karaktärer för det var inte karaktärerna eller själva handlingen som var dålig utan det var ett koncept som inte passade som film.

Längd: 1h & 47 min
Skådespelare: Kay Panabaker, Walter Perez, Naturi Naughton mfl.
Betyg: 2/5