Recension Prison Break sequel

Är inte ett jätte stort fan av att man "tar upp" serier igen när dem slutade sända för ungefär 10 år sedan, tycker att man borde satsa på något nytt istället. Plus att efter Gilmore Girls nya avsnitt som inte gav serien ett bättre avslut så var jag skeptisk till att Prison Break skulle lyckas med detta, för kom igen alla som har sett de fyra säsongerna av Prison Break vet att dem två sista inte alls var bra. Så skulle man lyckas med att få till känslan som den första säsongen av Prison Break hade?
Jag blev glatt överraskad och gillade verkligen den här säsongen, och det är svårt att slå säsong ett kvalitetsmässigt men den här säsongen tyckte jag var den näst bästa och jag kände att man fick ett bra avslut, då alla verkade vara lyckliga och att det skulle förbli så. Saknade inte direkt någonting utan tyckte att dem hade lyckades bra med att ta med det som man ville ta reda på, om jag saknade någonting så vore det att jag undrar vart TJ är? för är rätt säker på att han inte dog och då är det ju väldigt konstigt om man inte ens nämner hans namn. Men som sagt kändes som att detta var ett perfekt avslut på en serie som har varit väldigt svajig kvalitetsmässigt.
Lena:

Såg bara säsong 1 och lite av säsong 2 av den här serien innan jag tappade intresset för den tyvärr. Dock var det sjukt roligt att dessa två herrar dök upp som skurkar tillsammans i The Flash haha

Svar: Kan förstå det, om jag hade kunnat radera säsong 3 och 4 från mitt minne så hade jag gjort det, haha. Men eller hur? både förvånande och roligt. :) om jag inte har helt fel så tror jag att dem även är med i legends of tomorrow.
Katrine Larsson