Tankar om tv-serier från förra veckan


Känner att jag ligger lite efter i mitt bloggande och att detta inlägget borde kommit i söndags, men tänkte i alla fall skriva några korta kommentarer om de tv-serier som jag såg från torsdag till lördag förra veckan. 

This is us hade ett fint avsnitt (som vanligt) mycket kärlek i alla fall, om det finns någon som inte älskar Jack efter förra veckans avsnitt då vet jag inte vad som ska få den personen att älska honom. Tyckte även om Kevin och hoppas att han får ett stabilt och bra förhållande med Sophie, verkar ju lovande från den här veckans avsnitt. Någon som jag inte klarade av i det här avsnittet (Om man tar bort Toby, för han ogillar jag i varje avsnitt) var Kate, har svårt för henne i visa scener överlag och förra veckan var det många sådana. Annars hoppas jag att det inte är något allvarligt "fel" som Randall har, hoppas att han helt enkelt är för stressad och att det går över om han lugnar ner sig lite. 
 
Säsong 4 av The 100 har hittills inte varit lika bra som säsong 1 och 2, men definitivt bättre än säsong 3. Tycker att Clarke borde ha lärt sig att det inte är ett bra alternativ att ljuga för folk, det kommer ju slå tillbaka på henne när människorna får reda på att hon ljugit. 
 
Kommer inte riktigt ihåg vad som hände i förra veckans avsnitt av Blindspot, men tycker att det är dags för Nas att försvinna nu så att relationen mellan Kurt och Jane kan börja gå framåt, annars var det intressant att Shepard kidnappade Weller och hon måste verkligen tro på sin sak om hon till och med dödar personer som hon älskar. Sedan har vi Red, vad i helvete håller du på med? du förstår väl att du inte kan börja knarka.

Även förra veckans avsnitt av Riverdale var bra, även om Becky spårade ur lite där ett tag så kan jag förstå varför då det var många känslor som kom upp till ytan i det avsnittet men Beckys mamma är ju rent utsagt grym och vilken hemsk människa hon verkar vara, på tal om hemska människor man såg i alla fall lite i det här avsnittet av Cheryl har en god sida inom sig. 
 
Nu kommer jag till serien som jag har mest tankar om nämligen Emerald City, hände verkligen mycket i det här avsnittet. Jag hade redan läst någonstans att Lucas och Glinda skulle ha haft ett förhållande så satt och väntade på att detta skulle avslöjas hela avsnittet, hade dock inte trott att Lucas skulle "kasta bort" Dorothy och gå tillbaka till Glinda med en gång (får rysningar bara jag tänker på det förhållandet) och kan inte heller förstå hur man efter har byggt upp relationen mellan Dorothy och Lucas för att sedan bara kasta bort den, jag menar det kan ju knappast vara så att bara för att Lucas fick tillbaka sitt minne så försvann alla hans känslor för Dorothy? En annan relation som jag faktiskt gillar är den mellan Tip och West, tycker det börjar bli en fin vänskap mellan dessa två, och Tip är alltså en prinsessa? då funderar jag på varför häxan ville hålla detta hemligt? ska bli intressant att se hur det utvecklar sig. 
Kategori: Sammanfattningar, Tv-serier; Taggar: Emerald City, Riverdale, Sammamfattning, Tankar/åsikter, This is us, blindspot, the 100, v06;
Kommentera inlägget här: