Bookhaul


När jag var inne på Akademibokhandeln förra helgen så bestämde jag mig för att köpa några böcker och de fem böckerna på bilden är några utav de böcker som jag köpte, har inte läst någon av dessa än men det kommer antagligen upp recensioner på några av böckerna i framtiden. 

När hundarna kommer av Jessica Schiefauer - Köpte den här boken av en simpel anledning nämligen att jag tyckte den verkade bra. 

Månskensstranden av Nora Roberts - Den här boken köpte jag helt enkelt för att jag har läst första delen i Three Sisters Island trilogin och har tänkt läsa den andra delen ett tag nu men har inte tagit tag i det så tänkte att om jag köper bocken så kanske jag gör det. 

Skärvor av minnen av Laurie Halse Anderson - Köpte den här boken av samma anledning som När hundarna kommer, den verkade bra. 

Orange is the new black av Piper Kerman - Tycker om serien som den här boken är baserad på så tänkte att jag skulle köpa boken och se om den är lika bra. 

En av oss av Åsne Seierstad - Efter att ha läst några kurser i Psykologi och Sociologi så har jag börjat tycka det är intressant att se varför vi människor agerar som vi gör, och denna bok försöker beskriver vad det var som påverkade Anders Breivik när han bestämde sig för att göra det han gjorde. 

Kategori: Böcker Taggar: Bookhaul, En av oss, Jessica Schiefauer, Laurie Halse Anderson, Nora roberts, Piper Kerman, Skärvor av minnen, akademibokhandeln, månskensstranden, när hundarna kommer, orange is the new black, Åsne Seierstad;
Emelie Karlsson:

Så kul att köpa böcker!

Lena:

Skärvor av Minnen har jag inte läst ännu har inte vågat riktigt för den är allt för nära personligt för mig. Men När Hundarna Kommer är bra :)

Felicia:

Har läst Orange is the new black :) den är bra men skiljer sig mycket från serien men det är förståligt varför :)

Svar: Okej, har funderat länge nu på hur man kan göra en serie med så många säsonger baserat på en bok så ska bli intressant att läsa den.
Katrine Larsson

film&serier bloggen:

Nora Roberts är en av mina favorit författare, hon skriver oftast böcker som jag verkligen gillar!

Svar: Ja hon är en bra författare, tycker speciellt om Boonsboro-trilogin.
Katrine Larsson

Kommentera inlägget här: