Frågor om film

Ungefär hur ofta går du på bio?
Det varierar, förra året tror jag att jag gick på bio 5 gånger mindre än vad jag hade tänkt mig tyvärr. 

Finns det någon specifik kommande film som du ser extra mycket fram emot?
Är väldigt taggad inför Beauty and the Beast, även om jag är negativt inställd till att man gör live-action filmer av Disney filmer så tror jag ändå att detta är en film som kommer bli bra. 



Vilken filmgenre gillar du mest?
Kan inte påstå att jag har någon favorit, ser på allt så länge det inte är skräckfilmer.

 
Vilken skådespelare var din första favorit och vilken är din nuvarande favorit?
Hade verkligen en crush på Channing Tatum när jag var tonåring så han var min första favorit, nu gillar jag Johnny Depp eller Meryl Streep.

 

Vad tycker du om filmmusikaler, och har du någon favorit? 
Jag tycker om filmmusikaler, ser på det alldeles för lite egentligen. Grease är en klassiker men tycker även om Moulin Rouge och Chicago.  

 

Har du någon favorit bland Disneys alla klassiker?
Beauty and the Beast, svårt att slå den filmen.
 

Favorit av animerade filmer som inte är producerade av Disney? 
Tummelisa ligger mig varmt om hjärtat, men Shrek är en film som också är väldigt bra. 

Vilken film är din favorit av alla tider?
The Notebook, svårt att slå den kärlekshistorian. 

Favorit bland filmserier?
Harry Potter.


Och slutligen, vilken film rekommenderar du mest?
Vilken film som helst med ett viktigt budskap, bilden nedanför visar några exempel på filmer som innehåller det. 

 
Kategori: Filmer, Listor; Taggar: 12 years of slave, Chicago, Disney, Filmer, Harry Potter, Johnny Depp, Shrek, Skönheten och Odjuret, Step mom, The Intouchables, The notebook, Tummelisa, Unbroken, american history x, beauty and the beast, bio, budkskap, channing tatum, grease, lista, meryl streep, moulin rouge, musikaler;
Emelie Karlsson:

Roligt med dessa listor!

Kattis:

Ser också fram emot att få se Beauty and the Beast filmen!:)

Svar: Ja, hoppas verkligen att den filmen blir bra.
Katrine Larsson

Kommentera inlägget här: