Recension Emerald City


Såg på de två första avsnitten av Emerald City igår och i det första avsnittet var jag väldigt skeptisk och tyckte inte alls att det såg lovande ut men i slutet av de avsnittet blev de ändå bättre och jag är glad att man fick två avsnitt med en gång för det andra var en bra "fortsättning" av de första avsnittet för allt som hände i det första avsnittet blev "klarare" i de andra avsnittet. Även om jag tycker att allt annat än scenerna med Dorothy och Lucas är tråkiga så är de scenerna inte meningslösa utan jag har helt enkelt inte riktigt fastnat för det andra än, började dock bli lite intresserad av Jack och Tip storyn där i slutet så det andra kanske kommer det också. Men just nu känner jag att jag vill ha mer och det är ett bra betyg då det betyder att jag har fastnat för den här serien, får hoppas att den fortsätter att utvecklas i rätt riktning. 
 
 
Emelie Karlsson:

Ja, hoppas också den blir bättre! Även fast jag blev positivt överraskad av dessa två första avsnitt kan det fortfarande gå hur som helst!

Svar: Precis, men jag känner att eftersom dem har hållit på rätt länge med den här serien gjort om den m.m. så borde den ju vara bra genom hela säsongen.
Katrine Larsson

Lena:

Tyckte att den var bra men det kan vara för att mycket påminde mig om Wicked boken/musikalen och jag blev riktigt nyfiken på hur dem skall göra fortsättningen. Men tokdiggade serien :P

Svar: Jaha okej, jag har rätt dålig koll på hela Oz världen har bara sett den nya filmen av trollkaren från Oz så jag gillade helt enkelt serien i sig. :)
Katrine Larsson

Kommentera inlägget här: