Recension iZombie säsong 2

Jag följde den första säsongen av iZombie men sedan när säsong två började så tappade jag suget för att se den här serien så jag slutade helt enkelt se den, men förra veckan bestämde jag mig för att se på säsong två och är glad att jag gjorde det för detta är en bra serie. När jag satte mig ner för att recensera den här serien tänkte jag på hur mycket jag egentligen störde mig på i den här säsongen, för att nämna några hela Max Ranger storyn var helt enkelt inte bra och med den chefen blev det bara för mycket helt enkelt. Jag störde mig även på Major han är verkligen omogen ibland, och jag menar Liv har haft två pojkvänner under de två första säsongerna två stycken som jag tycker passar henne bättre än Major och så dödar man båda två och det är taskigt mot henne men även mig som tittare för jag gillade verkligen båda två och tyckte så synd om henne när hon var tvungen att döda Drake, och hur sega var dem inte när dem skulle rädda Drake och de andra? tog ju evigheter och jag satt där och blev mer och mer irriterad på dem.

Nu till det som inte irriterade mig, tycker om Livs relation till de flesta karaktärerna speciellt hennes relation till Ravi och Clive och dem är verkligen ett bra team och jag tror att dem kommer bli ett ännu bättre team nu när Clive vet om att det finns zombies och att Liv är en, tyckte dock synd om Clive när han inte kunde berätta det för Dale och att deras relation tog slut där. Tyckte även om Blaine i den här säsongen, han är fortfarande ond men han har ändå utvecklats i "rätt" riktning och att han förlorade minnet var verkligen en tvist. Ser verkligen fram emot säsong 3 och ska bli intressant att se hur det påverkar serien att den nya "chefen" är en zombie.