Sammanfattning v3 (1)


Conviction
”You think you can help me”
Tyckte faktiskt att veckans avsnitt var bra, vilket var en överraskning eftersom det var ett tag sedan jag tyckte det. Tycker synd om Hayes (och även hennes bror) för deras föräldrar är inte skapta för att vara föräldrar framförallt för att dem är så egoistiska, och tycker det var riktigt dåligt av hennes pappa att försöka ”sabotera” för henne och Wallace och man såg i slutet av avsnittet att hon började fundera på om hennes pappa hade rätt. Sedan veckans fall påminde om förra veckans då man ansåg att man hade tillräckligt mycket bevis för att fängsla mannen men man hade inte tittat på alla bevis som fanns, och man fällde framförallt mannen för han passade in på beskrivningen hur en bombare ”ska se ut”.

Shadowhunters
Your mom will grow old while you stay the same. And eventually she will be gone. Sooner or later, even your memories of her will fade, whether you want them to or not.”
Jag har kommit på att jag har glömt några detaljer av det som händer i böckerna men ändå så tycker jag att man har tagit bort mycket och det förstör mycket i den här serien, en annan sak som förstör är skådespelarna för dem gör inte bra insatser och det blir fel gång på gång. Jag har verkligen känslan att jag borde sluta titta på den här serien men samtidigt så kan jag inte göra det för jag vill veta hur mycket en tv-serie kan gå ifrån boken samtidigt som man försöker följa den..

This is us
She went to the darkside, man. I actually think she forgot my birthday.”
Man hade bara med dåtid i det här avsnittet och jag saknade nutiden lite men samtidigt inte, tyckte att det var bra att man en djupare insyn i doktorns och brandmannens liv, och det var ett avsnitt där jag gillade Rebecka (okej, inte i början av avsnittet). Jag kan inte för mitt liv förstå hur Rebecka kan starta ett förhållande med Miguel efter Jack dör, för det första verkar han vara ett riktigt svin, för det andra är han och Jack så olika i sitt beteende och sedan blir man inte ihop med sin döda mans bästa kompis.

 

Teen Wolf
So the plan is to get Stiles to come up with a plan?”
Älskar den här säsongen av Teen Wolf! I detta avsnitt försvann många av karaktärerna och om jag fattade rätt är bara Scott och gänget de enda som är kvar i Beacon Hill?  Skulle vara intressant att följa de karaktärer som nu är ”på” tågstationen, så hoppas man får se mer av det. Den största händelsen i det här avsnittet var att man fick veta Stiles riktiga namn, och jag tyckte att alla scener med Noah i det här avsnittet var bra, både fina och sorgliga och dessa scener gjorde ju att han kommer ihåg Stiles, äntligen! Douglas är en perfekt ”bad guy”, han ger mig kalla kårar och är verkligen en hemsk person med skräckinjagande idéer. 

Kategori: Sammanfattningar, Tv-serier; Taggar: Conviction, Sammamfattning, Teen Wolf, This is us, shadowhunters, v03, åsikter/tankar;
Emelie Karlsson:

Tycker verkligen om s6 av Teen Wolf jag med!

Kommentera inlägget här: