sammanfattning v4 (1)


Emerald City
So you're saying my only choice as a girl is as a nun or whore?”
Tyckte även om detta avsnittet och man kan inte säga att det inte händer mycket i ett avsnitt av Emerald City för det är mycket som händer nu, Jack har blivit en plåtgubbe (vilket jag tyckte var skumt tills jag kom på att det är med en ”sån” i filmen). Tyckte så synd om honom när han blev fången hos prinsessan, och tyckte det var tragiskt och se när Tip kom på att om man är flicka i Oz så har man två valmöjligheter ska bli intressant att se vad hon väljer, jag tycker inte det verkar som att Glinda är ”god” så vet inte om hon är det bättre alternativet egentligen. Annars tyckte jag det var på tiden att Dorothy och Lucas kysstes frågan är ju hur det blir nu? Blir Lucas tillfångatagen och vill mannen som kände igen honom döda honom eller vad vill han? och känner även flickan Lucas?.

 

Shadowhunters
Of course not. No one in Idris is going to teach you how to fight in five-inch heels.”
I veckans avsnitt gick man verkligen ifrån böckerna, tyckte att scenerna i City of Bones var värdelösa man hade behövt utveckla det och det är väl inte i City of Bones som Jace möter Hodges i boken? Störde mig på detta men i alla fall han är död nu så det spelar ju inte så stor roll. Sedan dödade man Clarys mamma, och jag satt där och tänkte att detta inte händer, för Valentine vill inte att Jocelyn ska dö och jag har svårt att tro att han ”släpper lös” en demon i institutet och att den inte vet vem Jocelyn är och att den dödar henne, för man kan väl styra en demon?. Jag tycker att dem kan gå ifrån böckerna, det är en bra idé men då får man göra saker och ting på ett logiskt sätt vilket jag inte tycker att dem lyckades med.

  

Quantico
See people like you want to save the world, but it takes people like me to actually do it.”
Hoppas att vi i nästa avsnitt av Quantico får reda på vilka terroristerna är eller är de två terrorister organisationer som ”strider” mot varandra? Tycker att det är lite luddigt nu. Annars så tyckte jag att avsnittet var helt okej, men det är någonting som saknas i den här säsongen men kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men tyckte så synd om Harry, han klarade verkligen inte av det längre och det påminde antagligen honom för mycket om hans förra förhållande, men gissar på att Sebastian gifter sig med tjejen han låg med? För han är gift i nutiden.

 

 The Flash 
Am I in for another kidnapping?”
Vet inte riktigt vad jag ska kommentera, kan säga att hade det inte varit för att Tom Felton är med i den här säsongen så hade jag slutat titta på den här serien, så är positivt till att han blev en i teamet, för hoppas det betyder att man får se mer av honom nu. 

Karin:

Quantico gör mig bara mer och mer förvirrad - på ett dåligt sätt. Och Flash, enda bra just nu är Harrison. Hans humor räddar allt.

Svar: Håller med om Quantico, borde egentligen sluta titta men är fortfarande nyfiken på vilka terroristerna är.
Katrine Larsson

Kommentera inlägget här: