Shipping-lista

1. Ditt första ship? Oj vilket kan det vara känns som att det borde vara Veronica & Logan (Veronica Mars).

2. Dina topp 3 ships genom tiderna? Fick ihop nio stycken par som kunde platsat här men Jamie & Claire (Outlander), Veronica & Logan (Veronica Mars) och Grace & Thomas (Peaky Blinders) sticker ändå ut lite mot de andra paren.

3. Vad är ditt OTP just nu? Hoppas fortfarande på att han som ska spela William kommer tillbaka till serien, för tycker verkligen att Noora & William är så fina tillsammans.

4. Vad är ditt NOTP just nu? Kate & Toby, hur irriterande är inte Toby egentligen?!

5. Hur känner du för kärlekstrianglar? Nej bara nej! Sitter enbart och är irriterad när detta händer i varenda serie och hoppas att det ska ta slut så fort som möjligt.

 

6. Berätta om en favorittriangel från tv. Som sagt klarar inte av detta, så inget.

 

7. Har du någonsin shippat dig själv med en karaktär? Ja, hur kan man t.ex. se på Outlander och inte shippa sig själv lite med Jamie?

8. Har du många ships som aldrig blev tillsammans? Så klart det finns några men skulle inte säga att det är många, överlag har mina ship blivit tillsammans någon gång under serien.

9. Shippar du några karaktärer som aldrig har träffats? Inte vad jag kan komma på.

10. Berätta om din favoritkyss från tv. När Mickey kysser Ian för första gånger i Shameless. <3

 
11. Har du någonsin blivit besviken när ditt ship äntligen blev ihop? Tror inte det, tycker att de paren som jag shippat passar bra tillsammans 

12. Har ett ship någonsin krossat ditt hjärta? Inte bara ett.. Känns som att varje par när de är av och på krossar mitt hjärta lite varje gång när de gör något idiotiskt.


13. Hur känner du för ”will they/won’t they?”
Jag tycker att det funkar så länge man inte håller på att ”retas” för mycket med tittarna (ja jag menar er the 100!) och att det aldrig händer något mer än så.

14. Har du någonsin ”shippat vid första ögonkastet”? Ja, ibland känner man att två karaktärer i en tv-serie är ”ment to be”.

15. Berätta om ett ship som du ogillade först. Tyckte inte om Gwen i början av tv-serien Merlin, så var inte jätte förtjust i tanken att hon och Arthur skulle bli ett par.

16. Berätta om ett par som du har slutat shippa romantiskt. Jag är nära att sluta shipa Liza & Josh (Younger) eftersom hon är riktigt hemsk mot honom.
 

17. Prata om ett ögonblick som fick dig att ifrågasätta ett helt ship. Var ungefär lika arg på Wade som Zoey när han var otrogen mot henne, så ja det ögonblicket när man förstår att han har varit otrogen.

18. Berätta om ett ship som du känner dig ensam i att shippa. Känns som att det bara är jag som shippar Remiy med Kyle istället för Daniel, eller så är det bara så att alla har tröttnat på Frequency och inte bryr sig längre.

19. Finns det ett ship som du bara inte fattar (även om du inte har något emot det)? Ja det finns några,bland annat Arthur & Merlin eller Stiles & Derek men framförallt John Snow och Daenerys, förstår inte riktigt varför man tycker att dessa två karaktärer skulle vara ett bra par?
 

20. Vilket av dina ships förtjänar bättre manus? Tim Riggins och Lyla Garriry (Friday night lights).

21. Shippar du mest par som är canon? Ja.


22. Har du någonsin shippat ett par INNAN du ens började titta på tv-serien, p.g.a. gifs och liknande?
Nej.

23. Har du märkt ett mönster i ditt shippande? Finns det en romantisk dynamik som du känner dig mer dragen till? Nej.

24. Har du lätt för att shippa par? Oja, nästan lite för lätt (är ju många gånger jag ser på en serie fast jag inte tycker den är bra på grund av att jag vill se hur det går för paret jag shippar i den serien)

25. Behöver du ett ship för att verkligen kunna njuta av en tv-serie? Nej, jag tycker det är en viktig del i många tv-serier men i t.ex. Game of Thrones eller Vikings shippar jag ingen.

26. Nämn en fandom som inte har några ships? Vikings.

27. Finns det en trope (=typisk grej) du ofta fastnar för vid shipping? Inte vad jag kan komma på.

28. Gillar du och använder ship-namn? Jag använder inte ship- namn när jag pratar om olika par, men ogillar inte själva konceptet med det. 

29. Finns det ett fiktivt förhållande som du skulle vilja ha själv? Monica och Chandler tycker jag har ett bra och hälsosamt förhållande. 

30. Om du fick ändra en sak på ditt OTP, vad skulle det vara? Dem har ju gjort slut så hoppas på att William kommer tillbaka och att de löser det. 

Kategori: Listor, Tv-serier; Taggar: Arthur och Gwen, Frequency, Game of thrones, Ian och Mickey, Jamie Fraser, Jamie och Claire, Merlin, Noora och William, Outlander, Peaky Blinders, Shameless, Teen Wolf, This is us, Tim Riggins, Vikings, Vänner, Wade och Zoey, Younger, friday night light, hart of dixie, lista, liza och josh, skam, the 100, veronica mars;
Kommentera inlägget här: