Filmrecension [] Hachiko


Såg på  Hachiko igår, frågade en kompis innan om jag behövde näsdukar och hon svarade " i slutet". Och då tänkte jag att då lär jag behöva det genom hela och ja det behövde jag då jag grät mig igenom hela filmen, och började nästan gråta igen när jag skulle leta upp en bild till det här inlägget.
Kan verkligen första att den här filmen är med på listan, och även om jag grät mig igenom hela filmen för att den var sorglig så var det även en otroligt fin film. Den visade verkligen hur fin och stark en vänskap mellan en hund och en människa kan vara, och hur trofast en hund är en människa. Filmen är faktiskt baserad på en verklig historia så det gjorde filmen ännu finare och jag blev som sagt verkligen rörd av den här filmen och tycker det är en fantastiskt bra film men kommer nog aldrig orka se den igen för lär gråta lika mycket varje gång jag ser den, kan ju säga att jag gråter väldigt lätt så kan tänka mig att andra kanske inte gråter lika mycket till den om ni vill se den men inte vill gråta er igenom hela filmen. 

Karin:

Åh, alltså den filmen. Sett den två gånger och varje gång gråter jag igenom hela filmen. Kan knappt se på trailern längre ut att bryta ihop.

Svar: Förstår det. Har svårt att tro att jag skulle orka se den här filmen igen.
Katrine Larsson

Kommentera inlägget här: