ÄNTLIGEN!

Bokrecension - När hundarna kommer

"Ett år förflyter. Året då Ester och Isak möts, då Isaks bror Anton lockas in i en tillvaro av hat, hakkors och våld, och en pojke mördas."

Vill verkligen ge den här boken ett bra betyg men det kan jag tyvärr inte. Själva innehållet i boken är otroligt bra, men det saknas så mycket detaljer för att det ska kännas som en bok för jag anser att det mer känns som en film, ni vet när man gör en film och tar med det mesta men man kan ju inte få med alla detaljer från en bok i en film och det är så jag känner när jag läser den här boken, vilket som sagt är väldigt synd då den här boken har så mycket potential till att bli en av de bästa böckerna jag läst. Sedan stör jag mig på strukturen i boken, fine att man delar in det i månader men sedan förstör bokens struktur mitt sätt att läsa boken, hade helt enkelt varit bättre om bokens upplägg hade sett ut på samma sätt som i nästan alla böcker.

Liknande inlägg

Recension The Arrangement

Jag gillade verkligen den här serien, inte direkt en av de bästa serierna jag har sett på men den var helt klart sevärd, och det känns att i en sån här serie kan det lätt hända att man går över en gräns där det blir lite för mycket av allting men jag tycker att den har en bra balans genom hela säsongen och håller även en bra kvalité under säsongen, då det är enligt mig många av de nya serierna som har varit väldigt bra i början men att man sedan tappar det och kommer aldrig riktigt "tillbaka" men The Arrangement höll som sagt en bra kvalité genom hela säsongen och jag kan förstå att den fick en säsong två, det var ju inte direkt chockerande det som hände i slutet men det ska bli intressant att se hur man går vidare och vad detta betyder för de olika relationerna mellan karaktärerna, och en till sak som gör serien bra är att Josh Henderson är jäkligt snygg.