Disney under 2000-talet

Man blir aldrig för gammal för att se på Disney filmer så enkelt är det, även om jag tycker bättre om de som kom innan 2000- talet, och anser att dom ger en helt annan känsla än de "nyare" filmerna. Så tänkte jag göra ett inlägg och lista de 5 Disney filmerna från 2000- talet, som jag tycker är bäst. 

Skattkammarplaneten

Att välja den filmen som är min favorit var inte direkt svårt, eftersom Skattkammarplaneten ger mig den känslan som jag vill känna när jag ser på Disney filmer. Kan bero på att jag fortfarande var i den åldern där man tyckte Disney filmer var de bästa filmerna men som sagt det är något speciellt med Skattkammarplaneten. 
 
Råttatouille
 
 Denna film är så underbar och fin. Trodde aldrig jag skulle tycka om en råtta så mycket men Remy är verkligen underbar, och alla känslor som han känner de känslorna känner jag med honom när jag ser på denna film. 
 
Hitta Nemo
 
Känner att man inte kan göra en sådant här inlägg utan att ha med Hitta Nemo, för om det är någon Disney/Pixar film som kommer bli en klassiker så är det Hitta Nemo. Jag känner allt från sorg till lycka när jag ser denna film. 
 
Zootropolis
 
Om jag skulle beskriva denna film med ett ord vore det gullig, och det är ingenting negativt utan denna film är helt enkelt underbar och har allting som man kan önska sig av 2000- talets Disney filmer. 
 
Wall-E
 
Detta är helt klart den sorgligaste disney filmen som finns, skulle vilja gå så långt att säga om man inte tycker synd om denna stackars "robot" så är man rätt känslokall. För stackars Wall-E han har varit ensam på jorden så länge och åkt runt i alla dessa år och letat skrott. 
 
Vilka Disney filmer från 2000-talet tycker ni är bäst eller som betyder något speciellt för er?
Kategori: Disney, Filmer, Tips; Taggar: 2000-talet, Disney, Pixar, hitta nemo, råttatouille, skattkammarplaneten, wall-e, zootropolis;
Emelie Karlsson:

Tangled är en av mina favoriter! Vet inte riktigt varför faktiskt - brukade inte tycka om filmerna med prins/prinsessa. Fastnade dock helt!

Svar: Ja, Tangled är en bra film. :)
Katrine

Saras Serieblogg:

Herregud, "Wall-E" alltså! Den filmen fångade snabbt mitt hjärta. <3 Annars älskar jag "Hitta Nemo" också :) Filmen "Upp" från Disney Pixar är också värd att nämna! "Frozen" är ju också en succé.

Svar: Jag har faktiskt aldrig "fastnat" för upp, kan bero på att jag inte var jätte fokuserad när jag såg den så får nog ge den ett nytt försök.
Katrine

Lena:

Zootropolis har jag ännu inte hunnit med att se men jag älskar Hitta Nemo så sjukt fin och charmig film :)

Svar: Tycker verkligen att du borde se Zootropolis, det är verkligen en underbar film.
Katrine

Lena:

Glömde totalt bort Trassel den är nog min absoluta favorit av alla dem som kommit ut under 2000-talet.

Har zootropolis hemma har bara inte hunnit med att se den ännu.

Svar: Verkar som det är många som gillar Trassel men det är ju en bra film den också.
Katrine

Elsa:

Håller med om att de äldre Disney-filmerna ger en helt annan känsla och på så sätt blir bättre trots att de även är äldre. Men många nya är också väldigt bra, älskar faktiskt alla filmerna du skrivit med på denna lista :)
Själv skulle jag även tillägga framförallt underbara Tangled, men också Big Hero 6 som är en av mina nya favoriter, så fin.

Svar: Ja big hero 6 är en fin film, den var nära på att komma med på listan men dessa filmer var lite bättre enligt mig.
Katrine

FrökenTV, bloggen om tv och film:

WALL-E<3

FrökenTV, bloggen om tv och film:

frozen är ju min självklara favorit av de nyare filmerna. Annars toy story men den kom ju redan på 90-talet :)

Svar: Jag har faktiskt aldrig förstått vad som är så bra med Toy Story, men det är många som gillar den.
Katrine

Kommentera inlägget här: