Recension årets julkalender


Selmas saga utspelar sig under de stora äventyrens tid. Vi följer åttaåriga Selma som ger sig ut på en hisnande äventyrsresa mot Tomtens rike, med på den magiska resan är den lustiga uppfinnaren Efraim von Trippelhatt.

Efter att ha sett trailern till julkalendern i november så hoppades jag att årets julkalender skulle vara bra och kännas julig, och Selmas jul var verkligen en bra julkalender och den är en av de bästa julkalendrarna från 2000- talet då den faktiskt är en av de bästa julkalendrarna som har gjort så jag är otroligt glad och nöjd att denna gav mig jul känsla för det är inte mycket annat som har gjort det i år. 

Jag anser att Selmas jul är en välgjord julkalender, den har en bra handling, man har valt rätt skådespelare till varje karaktär, miljön är helt underbar (kände mig som ett barn igen när man fick se tomtens rike). Man har helt enkelt lyckats pricka in alla saker som en julkalender behöver ha för att vara bra.