Nostalgi inlägg (tbt)


Detta fina collage visar scener från filmen Tummelisa, den här filmen är (som jag skrev i förra veckans inlägg) baserad på en bok som H.C. Andersen har skrivit och detta var utan tvekan min favorit när jag var liten, så om det är någon film som verkligen är nostalgi för mig så är det den här. Vet att jag tjatar en hel del om att filmer jag tycker om har "allt", men även den här filmen har det då jag i visa scener tyckte den var otroligt läskig och ledsam samtidigt som jag i andra scener skrattade och tyckte den var underbar. 
 
Kan ge ett exempel på att det här var min favorit och att jag älskade den här filmen när jag var mindre. Mina föräldrar var rätt duktiga på att dokumentera min och min brors barndom både genom bilder och video, och det finns en video där jag sitter och sjunger till en av låtarna i den här filmen och jag är så inne i den här filmen att jag inte ens märker att det är folk runtomkring mig. 
Carolina:

Tummelisa är definitivt min barndomsfavorit också :D

Emelie Karlsson:

Oj jag tror inte att jag har sett det här?! I så fall kommer jag inte ihåg det!

Svar: Tror faktiskt inte att det är så många som har sett den här filmen, så du är inte ensam.
Katrine Larsson

Kommentera inlägget här: