Nicholas Spark x3

Jag hade tänkt göra en inlägg och skriva vilka mina favorit Nicholas Spark filmer är, men när jag kollade vilka böcker/filmer han hade gjort såg jag att jag hade "missat" några stycken. Nu har jag sett alla hans filmer, så listan kommer upp till veckan men tänkte ändå att jag skulle recensera de Nicholas Spark filmerna som jag har sett under de senaste dagarna. 
 
Först och främst har Nicholas Spark en förkärlek för att få folk att gråta och känna sorg? Vill han att man ska känna sig olycklig efter en film? Även om jag inte alltid tycker hans filmer är bra så lyckas han alltid med detta (eller ja ibland är han snäll och ger oss ett lyckligt slut). 
 
Message in a bottle 
 
Message in a bottle är en hyfsat bra film, dock så hade jag förväntat mig mer utifrån trailern. Enligt mig är filmen lite för "tafatt" och seg, och även om historian är fin så känns det inte som att man får lära känna karaktärerna på "djupet". Men ändå så sitter jag och gråter i slutet och tycker det är hemskt hur mycket sorg som finns i denna film. Förövrigt så är pappan en favorit, han gör att filmen blir lite bättre.

Nights in Rodanthe 
 
Detta är en helt okej film, bättre än vad jag trodde den skulle vara. Det är mer kemi mellan karaktärerna/skådespelarna och den känns inte lika tafatt som Message in a bottle, kändes även som att man fick lära känna karaktärerna bättre. Men detta är inte en film jag kommer se igen. 
 
Safe Haven 


Detta var helt klart den bästa utav dessa filmer, kanske lite för "chessy" för min smak ibland men jag tycker att kemin fanns där mellan karaktärerna. Jag skulle beskriva denna film som en romantisk komedi med delar av mörker och med två oväntade saker, en var helt klart intressant medans den andra kändes konstig och helt overklig (visst det var en fin idé men ändå där gick Spark lite för långt enligt mig). 
 
Var det någon mer än jag som fick The Notebook känsla när Katie & Alex paddlade kanot?
Kategori: Filmer, Nicholas Spark; Taggar: Message in a bottle, Nicholas Spark, Nights in Rodanthe, Safe Haven, Sorg, The notebook;
Villa Grön:

Älskar filmerna baserad på hans böcker..:) Är väl inte så där fantastiska rent skådespelarmässigt och nja innehållet är väl rent krasst sådär, men jag älskar ändå att kolla på filmer där jag sitter med tårarna som bara rinner ner för kinderna, smått stört, men ändå:)

Svar: Håller med dig, även om filmerna inte är allt för bra (finns några undantag) så sitter man ändå där och gråter.
Katrine

Emilie Levinsson:

Nicholas Sparks filmer alltså! Helt magiska *.* Mina favoriter är Safe Heaven, The last song och The Notebook!:D Som du säger, vissa är lite för cheesy men ibland är jag på det humöret och då passar dessa filmer helt perfekt! <3

Svar: The notebook toppar min lista av favorit filmer genom tiderna, fastande även väldigt mycket för The Choice när jag såg den häromdagen. :)
Katrine

Lena:

Älskar filmatiseringarna av hans böcker! Har faktiskt missat de två första som du skrev dem måste jag kolla upp!

Svar: Tycker även du borde se på The Choice (om du inte redan har sett den), verkligen en underbar film enligt mig som är baserad på en av Sparks böcker.
Katrine

Felicia :

Jag är inte så förtjust i de senare filmatiseringarna av hans böcker. Safe haven & the best of me var riktigt tråkiga tycker jag. The longest ride och the lucky one är okej. Resterande är bra, inte sett den som kom ut i år än dock.

Svar: Jag tycke jätte mycket om The best of me, kan dock hålla med om Safe Haven. Tycker även att du borde se den nyaste filmen.
Katrine

Kommentera inlägget här: