Lista

 Såg den här listan hos frokentv, valde dock 6 istället för 5 då jag valde alla serier som är i min toplista på tvshow. 

Välj sex serier.
1. Friday night lights
2. Friends
3. Outlander
4. Veronica mars
5. Vikings 
6. Peaky Blinders


Första karaktären som jag blev kär i:
1. Tim Riggins.
2. Oj, skulle gissa på Joey. 
3. Förälskade mig i Jamie Fraser i den första scenen han var med i. 
4. Skulle gissa på att det var Veronica mars.
5. Ragnar Lothbrok. 
6. Känns som att det borde ha varit Thomas Shelby.

 

Karaktären jag inte förväntade mig att älska så mycket som jag gör idag:
1. Har för mig att jag inte tyckte om Landry speciellt mycket i början.
2. Chandler, han var lite jobbig i början.
3. Vet inte riktigt, men kanske Murtagh.
4. Logan var ju inte den mest sympatiska karaktären i början.
5. Bjorn, han var ju i och för sig bara ett barn när serien började men sedan när han blev äldre så tyckte jag bara om honom mer och mer.
6. Var lite skeptisk mot Arthur i början, men nu är han en av mina favoriter.

 

En av mina favorit karaktärer:
1. Får försöka variera mig lite, så säger Coach Taylor här. 
2. Chandler Bing. 
3. Finns ju egentligen ingen annan som är som Jamie Fraser, men Claire är ju självklart också en favorit. 
4. Tycker om Wallace, en sådan kompis vill jag också ha. 
5. Lagertha, om jag hade levt på Vikinga tiden hade jag helt klart velat vara som Lagertha. 
6. Här finns det verkligen ingen annan än Thomas Shelby. 

 

Karaktär som jag inte gillar: 
1. Joey McCoy, vilken hemsk människa. 
2. Emily, kvinnan som skulle bli Ross andra(?) fru. 
3. Enkelt val, finns få karaktärer som är hemskare än Jack Randall i tv-serie världen.
4. Logans pappa. 
5. Harbard, usch ryser i hela kroppen när jag tänker på den karaktären. 
6. Det finns många hemska karaktärer i Peaky Blinders, men prästen är ändå snäppet värre än de andra.



Ett par som du shippar:
1. Tim och Lyla, de få gångerna Tim verkligen var lycklig var när han var tillsammans med henne. 
2. Chandler och Monica. 
3. Haha finns det ens något annat par att shippa i Outlander förutom Jamie och Claire?
4. Veronica och Logan, "I thought our story was epic, you know, you and me". 
5. Hade så velat att Ragnar och Lagertha hade varit tillsammans under hela serien. 
6. Thomas och Grace, dem förtjänade ett bättre slut. 



Karaktär som jag vill kyssa:
1. Inget svårt val direkt, utan skulle helst vilja kyssa Tim Riggins.
2. Brad Pitt var ju med i något avsnitt, och vem skulle säga nej till att kyssa en ung Brad Pitt? (även om hans karaktär var en riktig doutchbag).
3. Jamie Fraser (behöver jag ens motivera varför?)
4. Logan Echolls.
5. Känner inte direkt att jag har velat kyssa någon av dessa vikingar, men Bjorn kanske.
6. Thomas Shelby. 

Kategori: Listor, Tv-serier; Taggar: Outlander, Peaky Blinders, Vikings, friday night light, friends, lista, veronica mars;
Lena:

Kapten jack Randall är så sjuk och skrämmande men så imponerad av Tobias som spelar honom! Så fantastiskt bra jobbat!

Svar: Ja han gör ett otroligt bra jobb, men hoppas på att Jack dog i "slaget" (kommer inte ihåg vad det hette haha).
Katrine Larsson

Kommentera inlägget här: