Recension 13 reasons why

"Follows teenager Clay Jensen, in his quest to uncover the story behind his classmate and crush, Hannah, and her decision to end her life."
 

Skulle gissa att det är få personer som har missat att det skulle bli en tv-serie av Jay Ashers bok 13 reasons why, och i fredags hade serien premiär på Netflix. Jag har läst boken och tycker att det är en helt okej bok men har tyckt att det är någontings som saknas för att det skulle bli en bra bok, och efter att nu har sett alla avsnitt av den här serien så förstår jag vad det var som saknades i boken nämligen reaktionerna från de andra 12 personerna som är med på banden (och vilket otroligt bra jobb varenda en av dessa skådespelare gjorde). För i boken får man enbart följa Clay och hans reaktion på alla banden och han lyssnar klart på banden under en natt och sedan skickar han dem vidare, men i tv-serien är det så mycket mer och det är därför jag såg alla 13 avsnitt av den här serien under helgen och förälskade mig i den här serien. För det är verkligen en bra serie som jag tycker att alla borde se, och inte bara för att den är otroligt bra utan även för att den tar upp ett viktigt ämne på ett väldigt "bra" sätt. 

Kommentera inlägget här: