SKAM

 
Mitt bloggande under 2017 har inte varit bra alls, men ska ta tag i detta så att jag inte skriver om serienyheter flera dagar senare. I alla fall så har det spekulerats en hel del om vem som skulle få "huvudrollen" den här säsongen, och när jag såg att Metro hade skrivit en artikel där det stod att fokuset i den här säsongen skulle vara på Magnus så tyckte jag att det var ett bra val men sedan när ingen bloggare hade kommenterat detta och när jag sedan kom på vilket datum det var så förstod jag att det var ett april skämt, haha. Men några dagar innan den fjärde säsongen började så fick vi reda på att Sana skulle bli den karaktär som var i fokus i den fjärde säsongen av SKAM, var lite skeptisk till detta men efter att ha sett det första avsnittet så tror jag att detta var ett bra val och tror att den här säsongen kommer bli lika bra som de andra. 
 
Samtidigt som vi fick veta att Sana är huvudkaraktären i säsong 4 av SKAM, så fick vi även veta att säsong 4 kommer bli den sista säsongen av SKAM, och om jag har förstått rätt så beror det på att serien har blivit så stor internationellt att det har blivit för stor press på skådespelarna och att man inte är van detta som skådespelare i norden. Blev frustrerad och besviken när jag läste den nyheten, för det första så trodde jag att vi skulle få följa karaktärerna genom hela gymnasiet, men istället kommer man (antagligen) inte få se deras sista år och framförallt kommer man inte få se deras russetid och så mycket som Vilde har pratat om detta och det har ju varit ett så stort fokus genom hela serien, så jag känner mig lurad då dem har "lovat" någonting under hela seriens gång för att sedan helt strunta i detta, som sagt otroligt besviken på det här beslutet och tycker det är en dålig "ursäkt" till att man lägger ner serien. 
Kategori: Tv-serier Taggar: Sana, skam, säsong 4;
Kommentera inlägget här: