Game of Thrones - "Beyond the Wall"

Eftersom jag har varit dålig på att blogga nu under sommaren, så har jag inte skrivit veckovis om Game of Thrones och därför hade jag tänkt vänta tills nästa vecka då det är säsongsavslutning (det har gått alldeles för fort) och sammanfatta hela säsongen. Men kände att jag inte kunde vänta utan att det hände så mycket under det här avsnittet så jag kände att jag behövde skriva av mig lite även fast jag redan har diskuterat avsnittet med en kompis. 
Jag är en sådan person som verkligen lever mig in när jag ser på film eller serie, och det var inte många gånger jag inte skrek och sa till dem i veckans avsnitt haha. Var så jobbigt att se på i visa scener eller ja de flesta scenerna var jobbiga, och det var ett flertal gånger jag trodde att någon viktig karaktär skulle dö som tur var så överlevde alla minus draken då (kommer inte ihåg namnet på den). Men att en av drakarna skulle dö var ju inte jätte förvånande, för jag menar när hon tog med sig alla tre drakar var det verkligen någon som trodde att alla tre skulle överleva? tveksamt. Var så irriterad på dem när ingen tittade bakåt och kollade vad White Walkers höll på med, men blev besviken på Daenerys reaktion hon verkade ju inte direkt jätte ledsen? förstår att Drogon är hennes favorit men hon kallar ju alla tre drakar sina barn, kommer gissa på att hon kommer att ha svårt att döda draken som numera tillhör White Walkers, hade ju hoppats på att dem skulle komma på ett sätt att elda upp den på men det var ju lite panik just då.. Är som sagt glad över att varken Tormund (jäklar vad nära det var) eller Jon dog. På tal om Tormund den enda ljuspunkten och den roligaste scenen i det här avsnittet var när han pratade om Brienne, han är verkligen förälskad i henne. Vet inte riktigt om hon känner samma sak dock.
Sedan har vi Arya och Sansa (och den där jäkla Littlefinger, har du inget bättre för dig? åk iväg), var nästan hundra procent säker på att Arya skulle hugga ihjäl Sansa så blev rätt chockad när hon inte gjorde det. Verkar ju dock som att Arya nästan är lika känslokall som Bran, verkar som att Jon är den enda hon bryr sig om. Ska bli intressant att se hur deras relation blir efter detta, Sansa kanske kastar ut Arya. Fast då kan ju Arya åka till Kings Landing och döda Cersei, även fast jag inte tror att Arya kommer lyckas döda Cersei om hon skulle försöka med det.  
Kategori: Tv-serier Taggar: Beyond the wall, Game of thrones;
Kommentera inlägget här: