Recension Flickan med snö i håret

När jag läste Flickan med snö i håret så kände jag om och om igen att Ninni Schulman har försökt att efterlikna Camilla Läckbergs böcker, och hon misslyckades rejält då detta känns som en billig kopia. Nu låter jag väldigt hård men det är tyvärr sant, hade inte ens lust att läsa resterande böcker i den här serien så jag var inte ens intresserad utav vad som skulle hända med någon av karaktärerna i boken och oftast brukar jag läsa en bok serie för att jag är intresserad av att se hur de går för åtminstone en av karaktärerna, men nej detta var inte fallet med Hagfors serien. Vem vet jag hade kanske tyckt bättre om boken om jag inte hade läst Fjällbacka serien innan, då det faktiskt var roligt att "boken" utspelade sig i Hagfors, och även om jag bor en bit ifrån Hagfors är det ändå ovanligt att en bok "utspelar" sig i Värmland. 
Kommentera inlägget här: