Recension Jack

För ungefär en månad sedan så fick jag tydligen någon nostalgi känsla för då började jag läsa några böcker som jag hade läst när jag var tonåring, och när jag ändå var på gång så tyckte jag tydligen att det var en bra idé att läsa några fler "ungdomsböcker", och Jack av Christina Lindström var den boken som jag fastnade mest för så tänkte att jag skulle skriva lite om den samtidigt som att jag vill rekommendera er att läsa den.
 
Tyckte att detta var en bra beskrivning av boken "Jack är en bultande kärlekshistoria men också en berättelse om att sona sina brott, se framåt och gå vidare". För det handlar om en kärlekshistoria mellan två helt olika individer som egentligen utifrån samhällets perspektiv inte borde passa ihop, men dem faller ändå för varandra och allt är bra en tid tills Jack förflutna kommer ikapp honom och det strular till sig rejält men med alla kärlekshistiorier så löser det ju sig i slutet. Har dock lite svårt för hela pappa-grejen, han är ju helt IQ-befriad och verkar inte tänka speciellt mycket på vad han säger eller hur han agerar, han vill bara ha och ger aldrig någonting tillbaka så kan tycka att hela den delen av boken var rätt värdelös men resten tyckte jag väldigt mycket om då det kändes väldigt äkta. 
Kommentera inlägget här: