Nora Roberts

 
Läste ut den andra boken i Three sisters island trilogin igår, och jag kom på mig själv med att tänka att den här boken är inte bra och då började överanalyserar i mig fundera på om det är någon bok av Nora Roberts som är bra? Jag kom fram till att det finns några stycken. Först och främst gillar jag Boonsboro inn trilogin och sedan tycker jag att Vittne till mord är en bra bok, men sedan har hon även gjort riktiga botten napp med böckerna Lögnaren och Dödlig besatthet. Jag kan känna ibland att språket i böckerna är "dåligt", det känns som att man läser en ungdomsbok med ovårdat språk ibland. Sedan är de flesta av hennes böcker i kategorin deckare/thrillers? och jag tycker av de böckerna som jag har läst så passar Vittne till mord in i den här kategorin, för de andra tycker jag aldrig blir så spännande (man förstår att det finns en ond med i varje bok) men det blir aldrig så att när jag sitter och läser att jag blir rädd utan det blir helt enkelt aldrig spännande tyvärr. 
Kategori: Böcker Taggar: Boonsboro inn, Nora roberts, Three sisters island, dödlig besatthet, lögnaren, vittne till mord;
Evelina:

Jag är väldigt förtjust i hennes bröllopsserie, tycker den är så himla mysig, fast den är väl kanske något förutsägbar :)

Kommentera inlägget här: