Recension Split

 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"Three girls are kidnapped by a man with a diagnosed 23 distinct personalities, and must try and escape before the apparent emergence of a frightful new 24th."

När min kompis länkade trailer till den här filmen och tyckte att vi skulle se den så tänkte jag hur ska jag klara av att se den här filmen när jag är så jäkla lättskrämd, för utifrån trailern verkar det vara en sådan film. Men efteråt kunde vi konstatera att den inte var så "farlig", otäck men inte så att jag satt och hoppade till flera gånger under filmens gång. Som sagt filmen var otäck, den tog upp en helt ny diagnos/sjukdom (vet inte riktigt vad man kallar det) för mig i alla fall och det var intressant att se hur en person kan få så många personligheter i sin kropp och att dem verkligen skilde sig ifrån varandra. Det var även intressant att se hur de tre tjejerna handskades med att bli kidnappade, för dem hade olika sätt att tackla det på och man fick se varför en av tjejerna agerade annorlunda mot dem andra två i ett flertal tillbaka blickar. Vi konstaterade efteråt att det flickan hade varit med om eller som fortfarande pågick var värre än mannens beteende, stackars tjej. Så för att runda av det kan jag säga att jag har sett både sämre och bättre filmer, och efteråt så tyckte jag mer att den var intressant och lärorik än att jag funderade på om jag tyckte att den var bra eller dålig.