sammanfattning v5 (1)

Conviction
”You were sexually harassed by your boss in front of a witness, no one is firing you now.”
Detta kan vara det sämsta avslutet på en serie som jag sett, slutet var som ett säsongsavslut då man hade en ”cliffhanger” så jag gissar på att man hade filmat alla avsnittet innan man fick reda på att serien bara skulle få en säsong men nej jag är inte alls nöjd då ingenting blev ”klart” alla saker som jag hade velat ha ett avslut på fick det inte, inte ett enda. Och att man sedan under en hel säsong bygger upp en relation mellan två karaktärer för att sedan göra en sådan sak att man inte vet om dem är ihop längre eller inte. Jag är verkligen besviken, eftersom jag såg de sista avsnitten för att jag ville få ett avslut så fick man inte det.

 

Shadowhunters
For the last time, World of Warcraft is not a cult.”
Alltså Clary hur tänkte du? Förstår att hon saknar sin mamma men att gå till en trollkarl som hon aldrig har träffat eller hört om är otroligt korkad, kan förstå lite varför Alec gjorde det eftersom han kände sig så skyldig, stackarn. Men han och Magnus scener är det som gör att jag fortfarande ser på den här serien, för dessa är typ det enda som är bra. Tycker dock att det ska bli intressant att se när dem åker till ”systrarna”, om inte Izzy blir för beroende av den där salvan hon fick. 

 

Emerald City
”Do you even know what a friend is?”
Borde verkligen ha förstått att trollkarlen var Dorothys pappa, kan inte förstå att jag inte tänkt den tanken innan ska bli intressant att se hur dem utvecklar det. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om att Jack och Lady Ev kysstes, var kanske inte den bästa idén men om man utvecklar det rätt så kan det nog ändå bli bra. Annars var avsnittet rätt segt, hoppas att Dorothy och Lucas hittar varandra i nästa avsnitt.

 
Quantico
”I believed we were doing this for our country.”
Vad håller Alex och Ryan på med? Kan förstå att dem har gjort slut i nutiden så som dem sårar varandra i dåtiden, blir bara irriterad på det. Sedan kan man fundera på hur Miranda tänker? Tycker hon verkligen det är okej att döda människor? Har hon tappat helt?. Blir så trött. Och inte fick man veta någonting mer om vad terroristerna vill och vilka som är på deras sida, för vet inte om den organisationen som fanns på ”farmen” var ond? Och kommer Léon och Nimah samarbeta med varandra utan att Shelby vet om det? Och vad är det som Miranda dragit in Nimah i? blir bara mer och mer frågor men man får aldrig några svar. 

 
Lena:

Ska bli spännande att se hur hela den där Izzy grejen utvecklas. Alec och scenen med den lilla tjejen var ju allt för söt. Längesedan man fick se Alec så avslappnad och leendes :)

Jag är sååå spridd när jag tänker på Lady Ev och Jacks kyss första känslan var bara Neeeeeeeej men sedan nu i efterhand så känner jag som dig att hmm det kan bli bra om det görs rätt. Men nä nu vill jag ha fler Dorothy och Lucas scener :)

Svar: Kan inte fatta att han "chefen" lurade Izzy, han är verkligen en riktig skitstövel. Men Alec och Magnus scenerna är helt klart det bästa i hela serien enligt mig.
Katrine Larsson

Emelie Karlsson:

Jag tycker om Lady Ev!

Kommentera inlägget här: