Nostalgi inlägg (tbt)

Idag tänkte jag skriva ett inlägg om de tv-serier jag såg som tonåring. Det här inlägget kommer handla om de serier jag såg när jag gick på högstadiet, antingen direkt efter skolan när man sprang till tv:n direkt efter man kommit hem för att hinna se någon repris av en äldre serie eller när det gick en serie på kvällen som man bara var tvungen att se. 

7th heaven är en serie som jag inte kan förstå att jag ville se på eller att jag faktiskt tyckte att den här serien var bra, framförallt för att den är otroligt klyschig och även för att det inte känns äkta (ofta kändes visa saker påtvingade). 

Gilmore Girls var inte en serie jag följde slaviskt som tonåring utan jag kom hem tittade på några avsnitt då och då, antagligen för att jag var för ung när serien började och istället fick jag som sagt se på repriser. 

Desperate housewifes är hyfsat säker på att jag kollade på den här serien med min mamma ibland och att jag diskuterade den här serien med mina kompisar dagen efter, men sedan när jag började gymnasiet och flyttade hemifrån så kollade jag på repriser då och då. 

Friends 
är en serie som jag följde för att min mamma tittade på den här, tittade på repriser då och då (eftersom jag var 2 år när serien började) men efter ett tag så satt jag där i soffan och kollade med min mamma, kommer till och med ihåg när vi såg på det sista avsnittet vi satt på ett hotell rum och tittade på det och vi båda var lite ledsna över att den serien var slut nu. 

The OC var den serien som man såg en dag i veckan och dagen efteråt diskuterade man avsnittet med sina kompisar, var livliga diskussioner om den här serien. 

Grey´s Anatomy ytterligare en serie som jag började kolla på med min mamma, jag är inte ett stort fan av nålar och har lite svårt att se för mycket blod också så jag satt med en kudde för ansiktet när detta hände och så fick mamma säga till när den scenen var över. 
Kategori: , TBT, Tv-serier; Taggar: 7th heaven, Gilmore Girls, Grey´s Anatomy, TBT, The OC, Vänner, desperate housewifes, friends, nostalgi, tonåring;
Flisan:

sv: ja så kan det vara men jag hoppas inte på det då jag gillar Bonnie hehe :P

många bra serier :D

Kommentera inlägget här: