Sammanfattning v4 (2)

 

Frequency
” You did it kido, go and be happy.”
Det var ett helt okej säsongsavslut, dem fixade tidslinjen men samtidigt fick man se att sonen fortfarande var fri så om serien får en säsong 2 så är det någonting man bygger vidare på, men jag fattade inte riktigt hur han kunde komma undan när dem krockade på 90-talet men tydligen så fick man inte tag i honom. Hade ju hoppas på att det skulle vara Kyle och inte Daniel som Rami slutade upp med men tyvärr inte, är ändå glad att dem fixade tidslinjen så att allt blev som ”vanligt” och är glad att jag nu bara följer en serie där människor ändrar tidslinjen.


This is us
I can't believe we're not going to play Pin the Tail on the Donkey this year. We're probably never going to play it again, huh?
Usch det var verkligen jobbigt med scenerna från Jacks begravning, jag kommer ju vara ett vrak i flera dagar efter avsnittet där man får se hur han dör och därför hoppas jag lite nu att man inte visar det förrän i sista säsongen för även om tillbaka blickarna fortsätter kommer det inte vara samma sak efter att man har sett hur och när han dör, känner bara ångest inför detta. Men annars tyckte jag det var ett bra avsnitt, så fint att se relationen som finns mellan Rebecka och Jack och barnen speciellt Jack och Kates relation han såg helt förtvivlad ut när hon ville vara själv, stackarn. På tal om Kate, har börjat stör mig på hennes vuxna jag tycker att hon är negativ inställd till det mesta och är lite för bitter enligt mig. Annars tyckte jag om Kevin, hur söt var inte scenen när han var barn? och scenen mellan han och Sophie när dem var vuxna var fin, ska bli intressant att få se mer av hur den relationen såg ut för jag undrar varför dem gjorde slut eftersom han fortfarande har känslor för henne. 

 

Teen Wolf
Stiles said it wouldn't matter because you guys weren't just friends, you guys were more like brothers.”
Den här serien levererar bra avsnitt vecka efter vecka och jag är glad för det eftersom det är många serier som har gjort mig besvikna i år men inte Teen Wolf, fick dock lite panik när jag läste på Seriedrottningens blogg att Stiles inte ska vara med någonting efter avsnitt 10, detta kan inte stämma? Förstår dem inte hur många som kommer sluta titta om detta är sant? Man kan inte avsluta Teen Wolf utan Stiles, han är ju grunden till hela serien. Kan tycka att dem lägger lite för mycket fokus på Stiles och Lydia menar han och Scott har varit vänner sedan dem var barn så jag tycker att deras relation är starkare vilket man även har visat genom seriens gång, man började ju inte lägga fokus på Stiles och Lydia förens i förra säsongen + att scenen när Stiles räddar Scotts liv genom att säga hur mycket han betyder för honom var den ”starkaste”, i alla fall så är jag nöjd med att Stiles är tillbaka och att Theo för en gångs skull gjorde någonting för att hjälpa någon annan men klarade sig Liam? Eller blev han också tagen? 

Kommentera inlägget här: