Recension King Arthur: Legend of the Sword

 
Var och såg den här filmen på bio för en månad sedan, det var egentligen för fint väder för att gå och se på bio tydligen så jag och min kompis var ensamma i biosalongen. För att vara helt ärligt så gick jag på den här filmen för att Charlie Hunnam var med i den, hoppades självklart på att den var bra men efter att ha läst att den hade gått back flera miljoner för att det var för få människor som hade gått på den under premiärveckan så blev jag skeptisk och hade inga höga förväntningar. 

Men detta var en film som jag tycker är otroligt bra, den var absolut inte dålig. Det som jag är mest "rädd" för i sådana här filmer är att dem lät blir för överdrivna och att man svävar iväg med sin fantasi för mycket, men det tycker jag inte att King Arthur filmen gör och jag tycker att Guy Ritchie har gjort ett bra jobb och verkligen lyckats. Kan inte direkt komma på någonting negativt med den här filmen, var lite besviken på att Merlin inte var med i filmen men har läst att dem har tänkt/vill göra fler filmer så då hoppas jag att Merlin är med i någon av dem. Måste bara ta med att jag tycker det var extremt roligt att David Beckham var med, det kändes verkligen helt random och förstod inte riktigt varför han var med? Ja juste Charlie Hunnaman är så otroligt jäkla snygg. 

Längd: 2h & 6min
SkådespelareCharlie HunnamAstrid Bergès-Frisbey, Jude Law m.fl.
Betyg: 4/5  
Kategori: Filmer, Recensioner; Taggar: Filmer, Guy Ritchie, King Arthur, bio, charlie hunnam, filmer 2017;
Karin:

Har faktiskt blivit lite sugen på att se denna pga den har ändå fått fint omdöme att mina vänner som sett den. :)

Svar: Jag rekommenderar den iaf. :)
Katrine Larsson

Seriemorsan:

Jag var nyfiken på denna men har nästan bara sett dåliga recension :/

Kommentera inlägget här: