Time after time & Taken

Har hört och läst att det är många som inte tyckte att de två första avsnitten av Time after time var bra, men jag tyckte ändå att det kändes lovande och jag gillade de två första avsnitten. Men jag kan förstå varför folk inte gillade de första avsnitten, för jag hade i alla fall fått den uppfattningen om att det här skulle vara en seriös serie med mycket mörker i sig, men det var de ju tyvärr inte och det är de enda negativa för mig att den kändes lite för oseriös och detta tog bort ”spänningsmomenten” och gjorde helt enkelt att det aldrig blev spännande. 

Taken hade premiär förra veckan, jag har dock inte hunnit med att se det första avsnittet förens nu men är glad att jag tog tag i det för jag gillade verkligen det första avsnittet och det var verkligen ett bra avsnitt ser väldigt lovande ut och hoppas att resterande avsnitt blir lika bra. Det kändes som det hände mycket i det här avsnittet men ändå inte, det var ju mer ett avsnitt som skulle visa oss mer bakgrund om honom innan han rekryterades av vilken agentur det nu är (förstod aldrig riktigt det), men som sagt ett bra avsnitt ska ta och se det andra avsnittet nu och hoppas på att det avsnittet är lika bra. 
Film&serier bloggen:

Taken har jag helt missat att den har börjat, måste kolla ! :)

Emelie Karlsson:

Ja, mitt problem med Time after Time var att det var så icke-speciellt! Men det kanske blir bättre!

Kommentera inlägget här: