Bokrecension - När hundarna kommer

"Ett år förflyter. Året då Ester och Isak möts, då Isaks bror Anton lockas in i en tillvaro av hat, hakkors och våld, och en pojke mördas."

Vill verkligen ge den här boken ett bra betyg men det kan jag tyvärr inte. Själva innehållet i boken är otroligt bra, men det saknas så mycket detaljer för att det ska kännas som en bok för jag anser att det mer känns som en film, ni vet när man gör en film och tar med det mesta men man kan ju inte få med alla detaljer från en bok i en film och det är så jag känner när jag läser den här boken, vilket som sagt är väldigt synd då den här boken har så mycket potential till att bli en av de bästa böckerna jag läst. Sedan stör jag mig på strukturen i boken, fine att man delar in det i månader men sedan förstör bokens struktur mitt sätt att läsa boken, hade helt enkelt varit bättre om bokens upplägg hade sett ut på samma sätt som i nästan alla böcker. 
 
Lena:

Jag gillade den men blev inte så blownaway som alla andra verkar ha blivit av den. Helt okej bok men meeh

Kommentera inlägget här: