Recension Switched at Birth


Jag har sett på Switch at Birth förut, har till och med sett serien veckovis men tröttnade någon gång runt säsong 4 antagligen för att det var så rörigt mellan Bay och Emmett. Men eftersom serien sände sitt sista avsnitt i våras så tänkte jag att det var dags att se klart på hela serien.
Switched at Birth är inte världens bästa serie men den är ändå helt okej att se på, en lite mysig serie där man inte behöver tänka alltför mycket och sådana serier behövs ibland. Det jag har haft svårt för under hela seriens gång är Daphne, hon är så otroligt jobbig och hon tar så många idiotiska och egoistiska beslut under seriens gång och visst det gör dem andra karaktärerna också men inte lika ofta som Daphne, fast om man tänker efter så är hon dotter till John Kennys och han är ju inte alltid en bra person och har stört mig så många gånger på honom att jag utifrån ett psykologiskt perspektiv kan förstå varför Daphne är som hon är, dock så förändras hennes attityd och personlighet i säsong 5. Allt som behövdes för att ändra hennes personlighet var att hon tog en tripp till Kina, tänk om man hade kommit på detta tidigare.. Men när serien sände sitt sista avsnitt så gillade jag henne i alla fall (tycker dock fortfarande inte speciellt mycket om John). 
Grejen är dock att man störde sig på alla karaktärerna någon gång, vilket inte är ovanligt men jag trodde verkligen att jag skulle gilla Bay hela tiden men även hon hade en period under seriens gång då jag störde mig på henne t.ex. så var hon lite för bitter i början och tyckte inte att hon hanterade det på det bästa sättet, men överlag så var hon definitivt min favoritkaraktär. 
När man pratar om Switched at Birth så känns det som att man måste prata om Bay och Emmett, och jag ville ett bra tag att dem skulle vara endgame fram tills säsong 4 då min syn på Emmett förändrades helt och hållet, plus att deras relation var inte bra i slutet och på det sättet som han gjorde slut med henne på var inte okej någonstans. Så tycker att man gjorde rätt när man parade ihop Bay med Tank i slutet, även om det kändes lite konstigt först. Gillade förresten även att Daphne slutade upp med Mingo, tycker att dem tog fram de bästa sidorna hos varandra. 
 
Men jag är nöjd med avslutet på serien, tyckte verkligen att man "knöt ihop säcken" på ett bra och snyggt sätt, och även om slutet var rätt öppet för egna tolkningar så tyckte jag att man ändå fick svar på de funderingar man hade. 
Kommentera inlägget här: