Filmprojekt

I höstas så bestämde jag mig för att se alla 250 filmer på IMDb:s topplista, då jag skämdes över att jag hade sett ungefär 35 stycken. Nu har jag faktiskt sett några filmer till och är nu uppe i 17%, fortfarande dåligt men jag har lyckats se några nya filmer och några filmer som jag redan sett. Så har tänkt att göra ett eller lär bli flera inlägg om de filmer som jag har sett sen jag bestämde mig för att ta mig an detta enorma projekt och har även tänkt göra ett inlägg om de filmer jag har köpt som jag tror att jag kommer älska. 

När jag kollade igenom listan första gången, så bestämde jag mig för att ha två undantag. 

  • Jag tänker inte se Hajen, finns inget som skrämmer mig mer än hajar så tror jag kommer drömma mardrömmar i veckor efter och därför är detta mitt "skip-card". 

  • Jag har sett en Chaplin film (moderna tider), och jag kan säga att hade jag inte varit tvungen att se den för ett skolarbete så hade jag stängt av den efter någon minut eller somnat. Då jag aldrig somnar framför en film så tänkte jag att se alla Chaplin filmer som fanns på listan kommer inte hända, och jag tycker att se en film av Chaplin räcker gott och väl. 
Kategori: Filmer Taggar: Chaplin, filmprojekt, hajen, imdb top 250;
Kommentera inlägget här: