Lista om tv-serie året 2017

 
Vilken var den bästa respektive sämsta av de nya serier?
Räknade och kom fram till att jag hade sett 8 nya serier under 2017 (om man räknar med Prison Break), märkte även att de flesta av serierna började förra våren, och att jag "bara" började följa två stycken nya serier under hösten men jag tycker att både Young Sheldon och The good doctor är två väldigt bra serier. Men om jag ska summera alla de nya serierna som jag såg från 2017, så är den bästa enligt mig 13 reasons why. Medans den sämsta helt klart var Time after time, vet inte ens om man sände hela säsongen, men den är nedlagd nu i alla fall, ett bra beslut enligt mig. 

Vilket är det bästa respektive sämsta serien av "maratonen"?
Kollade igenom min lista på Trakt, och kom fram till att jag hade runt 15 maraton under 2017. Men de flesta var det bara en säsong av t.e.x Timeless medans andra gav jag upp efter första säsongen. Kan även säga att jag såg hela Degrassi serien och det tog mig minst 2 månader, var glad över att det bara var 20 minuters avsnitt. Men i alla fall måste nog säga att mitt bästa maraton var Supergirl eller Freaks and Geeks, hade dock lite ångest när jag såg Freaks and Geeks för jag visste att det bara fanns en säsong vilket drog ner känslan lite men fortfarande en väldigt bra serie. Valet av den sämsta serien är inte ett svårt val, då Between var en så otroligt dålig serie och den påminde mig om Under the dome så kan inte första varför jag kollade "klart" på den. 

Vilket var det bästa beslutet av de serier som jag slutade kolla på?
Slutade kolla på ett flertal serier under 2017, som jag skrev ovanför så gav jag upp många maraton projekt, t.e.x Reign och Everwood. Men mitt bästa beslut var ändå att sluta kolla på The Flash, då den inte gav mig någonting utan nu ser jag bara på den om det är Crossovers mellan Supergirl och de andra DC serierna. Måste även få med att jag slutade kolla på Quantico avsnittet innan Caleb kom tillbaka, så inte ens Caleb kunde få mig att fortsätta se på Quantico. 

Vilken var den bästa respektive sämsta nedläggningen?
Kan ju börja med den sämsta nedläggningen och det är helt klart SKAM, för jag menar hur tänkte dom? det fanns verkligen ingen bra anledning till att lägga ner SKAM, framförallt för att det skulle ha kommit två säsonger till, vi alla vet det även om dom sa typ "vi vill sluta på top", bullshit säger jag. Var även besviken när Girl meets world lades ner, tyckte den hade mycket mer att ge. Den bästa nedläggningen var Conviction, jag ville verkligen gilla serien på grund av att Hayley Atwell var med, men det gick inte serien var okej men inte mer än det. 

Vilken serie var mitt Guility pleasure?
Helt klart Are you the one, även om denna säsongen inte var den bästa så är det fortfarande mitt Gulity pleasure och jag vet inte hur många gånger jag trycket på ljud av knappen för att det blir för jobbigt att lyssna på.

Vilka var de bästa tv-serie paret?
Jag tycker att Kara och Mon-El var det bästa paret, och hoppas på att dom snart blir tillsammans igen. Känns som att det kommer hända om dom nu inte gör slut i verkligheten för då lär det inte hända. Men har läst att många tycker att Mon-El trycker ner Kara, själv så ser jag inte detta. Jag tycker att dem är ett par som kompletterar varandra väldigt bra, och båda lär sig nya saker och utvecklas som personer när dem var ett par. 

Vilken var den bästa kvinnliga respektive manliga karaktären?
Kan börja med den manliga karaktären, då det valet är enklare för jag menar är det någon som kan slå Jamie Fraser? för jag menar vem vill inte ha Jamie Fraser som sin man? Eller helt enkelt ha en Jamie Fraser i sitt liv. 
När det kommer till den kvinnliga karaktären så var min första tanke Kara men sedan tänkte jag efter lite och tycker att Celeste i Big little lies var den bästa kvinnliga karaktären, för även om hon stannar kvar hos Perry så ser man ändå hur stark hon är, och att hon vill sina barns bästa och man ser hur hon mer och mer försöker lämna sin man. 

Vilken var den sämsta kvinnliga respektive manliga karaktären?
Alla föräldrar i Riverdale skulle kunna platsa in här. Men måste ändå säga att den värsta av de manliga karaktärerna var Perry, usch vilken hemsk man. När de kommer till den kvinnliga karaktären så väljer jag Kate från This is us, inte alla tre utan den vuxna Kate. Vet att många stör sig på Kevin men jag stör mig så otroligt mycket på Kate, framförallt för att jag tycker att hon klagar konstant och går och tycker synd om sig själv och jag klarar verkligen inte av sånt.

Kategori: Tv-serier Taggar: 13 reasons why, Conviction, Freaks and Geeks, Girl meets World, Jamie Fraser, Mon-El, Outlander, Quantico, The Good Doctor, The flash, This is us, Time after time, Timeless, Young Sheldon, are you the one, between, big little lies, reign, skam, supergirl;
Elsa:

Jag har faktiskt inte sett de senaste avsnitten av Outlander, så det kan nog bli ett passande projekt under söndagen idag. Ligga i sängen hela dagen och titta på Jaime Fraser, det låter bra.

Svar: Verkligen, finns få saker som slår det en söndag.
Katrine Larsson

Kommentera inlägget här: