Bokrecension [] Tankeläsaren


Handling 
Katsa är slagkämpen som ingen kan besegra. Men allt förändras när hon träffar Po, han är mystisk, svårslagen i strid och har ögon som ser rakt igenom henne. Han förstår henne som ingen annan, men vad döljer han? En fartfylld färd tar sin början och Katsa får uppleva sådant hon inte trodde var möjligt. Bottenlös ondska, trofast vänskap och en kärlek så stark att den skrämmer henne.  

Mina tankar om boken
Jag älskade tankeläsaren, ville inte att den skulle ta slut men så tänkte jag att det kommer ju två till så kommer ju få läsa mer om Katsa och Po, men vad fel jag hade.. Tydligen ska den andra boken utspela sig 30 år innan och den tredje ska fokusera på en av dom andra större karrakätärerna i boken, dom är säkert bra dom också men trodde ju att jag skulle få fortsätta följa Katsa och Po så blev besviken när jag läste om de två andra böckerna. I alla fall så kunde jag inte sluta läsa tankeläsaren, den blev aldrig dålig och den var hela tiden spännande och jag gillade alla relationer och vänskaper i boken och jag gillade helt enkelt allt. 

Så om ni gillar fantasyböcker så tycker jag att ni borde läsa den här boken och sedan hoppas på att resten av böckerna i De utvalda är lika bra. 
 
 
Kommentera inlägget här: