Filmrecension [] American Beauty


Filmens handling
A sexually frustrated suburban father has a mid-life crisis after becoming infatuated with his daughter's best friend.

Mina åsikter om filmen
American Beauty är en sådan film som jag återigen fattar varför folk tycker om men som jag själv tycker är en konstig och rätt dålig film. Det är någonting med mig och "bra" filmer tydligen, för jag har svårt för filmer som är lite för mycket, vilket enligt mig American Beauty är. Kan förövrigt tycka att den hade varit bättre som en mini serie, för tyckte allt gick väldigt snabbt och jag brydde mig inte om någon av karaktärerna och det är ju det som är så synd med filmer man får aldrig en "relation" med karaktärerna så som man får när man ser en serie. Men det är ingenting fel på själva storyn eller skådespelarinsatserna utan det var helt enkelt inte en film i min smak. 
Kategori: Filmer Taggar: american beauty, imdb top 250;
Kommentera inlägget här: