Filmrecension [] Spirited Away


Handling
During her family's move to the suburbs, a sullen 10-year-old girl wanders into a world ruled by gods, witches, and spirits, and where humans are changed into beasts.

Mina åsikter om filmen
Spirited away är faktiskt den första anime filmen som jag har sett på och jag gillade den verkligen. Den blev lite extrem ibland men annars var den verkligen bra. Vet faktiskt inte om jag har någonting att klaga på för den var bra gjord och handlingen var bra, och även om den blev lite extrem ibland så var det ingenting dålig utan jag hade förväntat mig att en anime film skulle vara lite "konstig" så det gjorde inte så mycket för helheten på filmen. Tyckte det fanns många bra vänskaper mellan karaktärerna men gillade speciellt relationen/vänskapen Chihiro och Haku, det verkade ju vara lite romantik mellan dom men hon är ju bara 10 år så vore ju konstig om det vore något mer än vänskap. 

Jag gillade som sagt Spirited Away, men är lite "orolig" för att jag valde den bästa anime filmen först och nu kommer jag tycka att resten av anime filmerna på listan inte är lika bra, men hoppas på att de andra filmerna är lika bra. 
 
Kategori: Filmer Taggar: imdb top 250, spirited away;
Kommentera inlägget här: