Mary Poppins

I år ska det komma ut en ny film om Mary Poppins och därför tänkte jag skriva ett inlägg och hylla denna underbara film. 
Mary Poppins är för mig min barndom och är en av de filmerna som jag kan uppskatta även idag, såg den faktiskt häromdagen och tycker fortfarande den är lika bra och den ger mig en känsla av glädje. 


För några år sedan så gjorde man ytterligare en film om Mary Poppins eller rättare sagt en film om kvinnan som skrivit boken Pamela L. Travers och Walt Disney som vill göra en film av boken och som vill ha hennes godkännande för att kunna göra detta. Så den tar upp det som hände innan Mary Poppins blev film, och om jag har fattat det rätt så är det såhär det gick till i verkligheten och bara det gjorde att jag ville se den. Och jag gillar faktiskt den här filmen, den var lite jobbig att se ibland men samtidigt lättsam, och jag tyckte balansen mellan dessa två var bra. 

               
 
Som sagt det kommer en ny film om Mary Poppins som ska komma ut på bio i slutet av året, jag anser egentligen att man ska låta Disney filmerna vara och göra nya filmer istället men jag tror och hoppas på att detta blir bra. Jag har ju redan ställt in mig på att den inte kommer bli lika bra som originalet men hoppas på att den kommer ge mig samma känsla, och annars ska det bli roligt att få återse Mary Poppins, för känner att jag är lika glad att hon är tillbaka som Michael och Jane Banks är. 
 


Kategori: Filmer, Tips; Taggar: Mary Poppins, Mary Poppins Return, saving Mr. Banks;
Lena:

Jag tror att denna kan bli väldigt bra gillar tanken på att hon kommer tillbaka och hjälper de nu vuxna barnen istället. Och med tanke på att det är Emily Blunt och Lin-Manuel Miranda i huvudrollerna är jag så sjukt taggad Hahahha

Svar: Ja, håller med dig. Är lite skeptisk till att Meryl Streep ska vara med, men hoppas det blir bra ändå. :)
Katrine Larsson

Kommentera inlägget här: