Once upon a time


Jag såg klart på Once upon a Time förra veckan och tänkte nu recensera serien, jag blev positivt överraskad av serien hade för mig att den var mycket sämre än vad den faktiskt var. Ytterligare en överraskning var att jag inte alls störde mig på Henry, han var faktiskt en karaktär som jag gillade och inte irriterade mig på.

Sen så är ju inte Once upon a time den bästa serien jag har sett men det är ändå en bra serie, gillar konceptet som man har gjort med att ta de flesta disney karaktärer och "skapa om dem" och att man får lära känna dem bättre, och lära känna nya karaktärer hade t.ex. ingen koll alls på mr Hyde and dr Jekyll så sådana saker var bra med serien. Sedan älskade jag Hook och Emma, grinade varje gång han dog speciellt när han blev kvar i helvetet och såg ju enbart två avsnitt av säsong 7 och det var ju för att jag visste att man skulle få se att Hook och Emma fick ett lyckligt slut.

 
Man får följa karaktärerna och i varje säsong har två "tema", jag gillade verkligen säsong 4 när Frost var med speciellt när Anna och Kristof kom in i berättelsen. Min största besvikelse genom hela serien var ändå Camelot, hade så höga förhoppningar och kan ibland verkligen sakna serien Merlin så jag hade höga förväntningar och dem krossades med en gång, för Arthur var inte en bra kille och för det mesta av tiden i Kamelot så var Merlin ett träd.. Det enda bra med Camelot delen var den här låten som jag lyssnat sönder och tyckte även att storyn bakom den här låten i Once upon a time var så fin. 

                    
 
Funderade på om jag skulle skriva lite om skurkarna och tänker bara sammanfatta det kort med han som var författaren under en tid varför är han alltid lite creepy i alla tv-serier han är med i? och även om man fick se Coras historia och se hur hon blev lite bättre i helvetet så hjälpte inte det för att få mig att tycka lite synd om henne eller att ens gilla henne. Men förutom dom två, så tycker jag inte att det har varit några karaktärer som har varit jobbiga eller som jag har irriterat mig på utan jag har tyckt om de flesta eller förstått varför dem är med i serien. 
 
Kommentera inlägget här: