Recension [] The Wizard of Oz

 
HANDLING 
Dorothy Gale is swept away from a farm in Kansas to a magical land of Oz in a tornado and embarks on a quest with her new friends to see the Wizard who can help her return home in Kansas and help her friends as well.

MINA TANKAR OM FILMEN 
Jag vet inte varför men jag har svårt för svartvita filmer, och jag hade tänkt att The Wizard of Oz skulle vara i färg så när filmen började och den var i svartvit så sjönk mina förväntningar men sedan tänkte jag att det antagligen kommer bli färg när Dorothy kommer till Oz och tack och lov så hade jag rätt. 

Jag gillade filmen, eftersom den var från slutet av 30-talet så kunde jag tycka att de effekter som var så dåliga ändå var charmiga så jag störde mig inte på det och jag tyckte även att karaktärerna var charmiga. Men jag måste bara kommentera lejonet, vilken värdelös karaktär och vad jag störde mig på honom i varenda scen han var med i, och därför blir mitt betyg av filmen sämre. Men som sagt annars gillade jag The Wizard of Oz, och kan förstå varför den är en klassiker. 


Lena:

Har denna hemma men har aldrig känt suget att se den på väldigt länge nu. Men det är ju nästan ett måste att ha sett den eller hur? :P men kanske inte ska ha några förväntningar då

Svar: Ja men det är ju en klassiker så man borde antagligen se den någon gång i sitt liv.
Katrine Larsson

Kommentera inlägget här: