Tv - tag

FAVORIT REALITY SERIE 
Are you the one, är verkligen beroende av den här serien och vet inte om det är för att dom ska hitta sin perfect match eller om det är de att jag tycker det är väldigt intressant att se hur mycket man ändrar sitt beteende när man får alkohol i kroppen, skulle gissa på att det är en kombo. 

FAVORIT DRAMA SERIE
Tycker att Outlander är en av de bästa serierna som finns och när det kommer till drama serier så är Outlander min favorit. Vet inte riktigt hur jag ska förklara varför, ni som har sett Outlander förstår förhoppningsvis varför. 

FAVORIT SERIE SOM BARN
Kollade sönder VHS:erna med Eva och Adam när jag var yngre, så skull säga att detta är min favorit serie när jag var ett barn. 

 
FAVORIT SERIE SOM TONÅRING
Kom ihåg när man gick på högstadiet och varje dag efter att ett avsnitt av The OC hade gått på tv:n så diskutterade man detta på rasterna. Så min favorit serie som tonåring är The OC och det är även en av de första serierna som jag följde veckovis. 

FAVORIT "OLDIE" SERIE
Finns få serier som slår vänner, och eftersom den första säsongen kom ut 1994 så anser jag att den är en "oldie". Kommer till och med ihåg när jag såg det sista avsnittet, hade aldrig följt en serie förut så det var ju lite konstigt att en serie som jag kollade på verkligen tog slut.

FAVORIT KOMEDI SERIE
Här står det mellan Vänner och The big bang theory. Jag anser att vänner är mer än bara en komedi då det är en mer "seriös" serie, jag skulle vilja kalla Vänner för en drama/komedi serie medans jag anser att The big bang theory enbart är komedi, även om den serien också kan vara seriös så får man ändå in det komiska i allting. Så när det kommer till min favorit komedi serie så väljer jag The big bang theory. 


EN SERIE SOM JAG INTE TÅL
Den första serien som jag tänkte på var The Flash, så väljer helt enkelt den serien för att jag tycker den är så extremt dålig för även om första säsongen var helt okej så gick det bara utför sen. 

FAVORIT GUILTY PLEASURE
Det är Are you the one, även om jag inte skäms över att se serien så förstår jag ju själv hur dåligt det egentligen är och det är många gånger under ett avsnitts gång som jag bara vill trycka på mute knappen.. 

FAVORIT HUVUDROLL 
Thomas Shelby, för vad vore familjen Shelby utan Thomas Shelby? dom hade alla varit döda. 

FAVORIT SERIE CITAT
"By order of the Peaky fuckin Blinders" får gåshud varenda gång jag hör det citatet. 


FAVORIT SERIE ALL TIME
Måste välja Game of Thrones här, då jag inte kan komma på en annan serie som är så bra gjord och som har allt man vill ha av en serie.
 
DEN SERIE SOM JAG MARATONKOLLAR PÅ NU
Har börjat kolla på Scandal, har sett serien förut men gav upp efter två säsonger men kände att jag ville ge den en ny chans och även för att Scandal och How to get away with murder ska eller har haft en crossover så kände att jag ville ha koll på båda serierna. 


Har lånat tv-tagen från Frökentv. 


Kategori: Tv-serier Taggar: Eva och Adam, Game of thrones, Outlander, Peaky Blinders, Scandal, The OC, The big bang theory, The flash, Thomas Shelby, Vänner, are you the one, frökentv, tv tag;
Kommentera inlägget här: